یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » مدرس خیابانی: بدون در نظر گرفتن نقش دانشگاه ها امکان توسعه استان وجود ندارد

مدرس خیابانی: بدون در نظر گرفتن نقش دانشگاه ها امکان توسعه استان وجود ندارد

0
307
کد خبر: 69614
سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر پاسخگوئی به نیازهای اجتماعی مهمترین وظیفه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است و اگر اهمیت این ماموریت بیشتر از توسعه مرزهای دانش نباشد، کمتر از آن نیست.
به گزارش میار؛ حسین مدرس خیابانی در بازدید از مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خواستار تقویت نقش آفرینی دانشگاه های استان در فرایند توسعه شد و گفت: بدون در نظر گرفتن نقش دانشگاه ها امکان توسعه استان وجود ندارد.
وی شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد را نقطه تماس نظام سلامت با نظام اقتصاد عنوان کرد وگفت:  برای انجام هر فعالیت خدماتی الزاما باید به موضوع اقتصاد، تامین منابع مالی و موضوع اشتغال توجه داشته باشیمو  حوزه دانش بنیان نیز از این امر مستثنی نیست.
مدرس خیابانی شکل گیری زیست بوم های مستقل دانش بنیان را منوط به ایده پردازی های اقتصادی دانست و افزود: توجه به مزیت های نسبی و قطعی هر منطقه راهکار مناسبی برای اقتصادی شدن و سودآور شدن ایده های تجاری سازی شده است.
وی تولید و بهسازی تجهیزات پزشکی و خدمات مرتبط با آن را از مزیت های مهم مرکز رشد علوم پزشکی برشمرد و گفت: با توجه به نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی در استان سیستان و بلوچستان حوزه تجهیزات پزشکی ارزش افزوده اقتصادی قابل قبولی را برای فناوران این حوزه بدنبال خواهد داشت.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حمایت هائی که از محصولات و خدمات تولید شده در داخل استان صورت گرفته است گفت: تمامی دستگاه های اجرائی مکلف شده اند تا از محصولات و خدمات تولید شده در داخل استان استفاده کنند و صرفا در صورتی اجازه خرید اقلام مورد نیاز خود از خارج استان را دارند که محصولات مزبور در داخل استان تولید نشود.
وی افزود: به منظور حمایت از نوآوران و فناوران استانی و در صورت تولید محصولات دانش بنیان در داخل سیستان و بلوچستان به طور کامل از آنها حمایت خواهیم کرد و همه موسسات داخل استان ملزم به خرید آن محصولات و خدمات می باشند.
مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران و فعالان حوزه فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر ضرورت استعدادیابی و سرمایه گذاری انسانی در حوزه دانش بنیان تاکید کرد و خطاب به اساتید دانشگاه در استان گفت: استعدادهای کارآفرینی را از کلاس های درس شناسایی کنید.
وی افزود: بر اساس تجارب جهانی بیشتر از ۹ درصد از ایده های نو به محصول نهایی تبدیل نمی شود و بهمین دلیل  باید فضا را بقدری برای ارایه ایده های نو فراهم و آماده کنیم که از دل بیشمار ایده نو، شاهد ظهور تعداد قابل قبولی  محصول و یا خدمت کاربردی باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان در همین راستا از اعضا هیئت علمی دانشگاه ها خواست تا در کلاس های درس و در جریان تدریس نسب به شناسایی استعدادهای ویژه اقدام و دانشجویان مستعد را به مراکز رشد و کانون های دانش بنیان معرفی کنند تا این افراد در شرایط ویژه ای آموزش و پرورش پیدا کرده و به مرحله تحول آفرینی نزدیک شوند.
در این دیدار که با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و جمعی از مدیران حوزه فناوری سلامت برگزار شد، تعدادی از فعالان و صاحبان ایده ها و شرکت های دانش بنیان حضور داشتند.
دکتر حبیب غزنوی در حاشیه این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این مرکز گفت: خوشبختانه زیر ساخت های فیزیکی لازم برای توسعه فعالیت های دانشگاه نسل سوم را آماده کرده ایم و همکاران ما خود را برای شروع تحولی عمیق و ماندگار در حوزه فناوری سلامت آماده می کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دسترسی به 100 هزار مترمربع فضای باز و بیش از 14 هزار مترمربع فضای مسقف را از جمله این مزیت های فیزیکی برشمرد و گفت: وجود چنین مجموعه ای به عنوان پارک فناوری سلامت در دل پردیس دانشگاه در کل ایران بی نظیر است اما با این وجود معتقدیم که مزیت اصلی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه دانش بنیان نیروی انسانی با انگیزه و جوانی است که قصد دارند تا راه نو وجدیدی را در حوزه فناوری سلامت در استان سیستان و بلوچستان شروع کنند.
دسته بندی: سلامت / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید