شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » آموزش و پرورش » روزگار معلمان خرید خدمات، بدون امنیت شغلی، حقوق و بیمه در سیستان و بلوچستان؛ چرا همچنان دولت هیچ کاری نمی‌کند

روزگار معلمان خرید خدمات، بدون امنیت شغلی، حقوق و بیمه در سیستان و بلوچستان؛ چرا همچنان دولت هیچ کاری نمی‌کند

1
127
کد خبر: 73247
سلمان حاجی محمدزاده| مطلب زیر به روایت یک معلم خرید خدمات از سیستان و بلوچستان که در عمق محرومیت و بعد از چندین ماه عدم دریافت حقوق، همچنان در حال خدمت بوده، نگاشته شده است.
به گزارش میار، یک معلم خرید خدماتی بلوچ، به خبرنگار میار گفت: روزگار معلمان بدون امنیت شغلی و بدون حقوق و بیمه در طرح خرید خدمات آموزشی چگونه میگذرد؟
درد را از هر طرف بخوانیم همان درد است.
وی با اشاره به این سخن رهبری «مقام معظم رهبری: شأن مقام و جایگاه معلم باید حفظ شود.» ادامه داد: سه روز است من و خانواده ام درگیر مریضی آنفولانزا هستیم از مدیر مدرسه اجازه گرفتم که مریض هستم نمیتوانم بیام مدرسه کل بدنم درد می‌کند گفت باشد ولی گواهی پزشکی بیاور وقتی این حرف را زد اشک هایم سرازیر شد بنده خدا مدیر مدرسه ما آدم خوبی است اما حواسش نبود یا فراموش کرده بود من نه بیمه درمانی دارم و نه پول ویزیت دکتر را و دکتر بدون ویزیت به من گواهی نمی‌دهد خلاصه چیزی به مدیر نگفتم دیروز که چهارشنبه بود  با هزار بدبختی و حالت مریضی که داشتم، در مدرسه حاضر شدم زنگ اول رفتم سر کلاس درس و به هر نحوی تحمل کردم دیدم بدنم می‌لرزد و احساس کردم تب و لرز دارم با همین حال خودم را به دفتر مدرسه رساندم و با حالت تب و لرز که داشت شدیدتر میشد و صدایم می‌لرزید به مدیر مدرسه گفتم من شرمنده شما و دانش آموزانم شدم دیگر نایی ندارم و شرمنده که پولی نداشتم بروم دکتر، حداقل گواهی پزشکی از دکتر می‌گرفتم. با این صحبتم، مدیر مدرسه اشکش در آمد و به شوهرش زنگ زد که همین الان بیا مدرسه، بعد از تقریباً ۱۵ دقیقه شوهرش آمد، من را بردند درمانگاه روستا، البته باز هم مدیر مدرسه فراموش کرد که من بیمه ندارم، به مدیر مدرسه گفتم من بیمه ندارم گفت باشه خدا بزرگ است. بعدش از بیمه روستایی دوست خودش استفاده کردیم داروها را مدیر برایم گرفت ولی وقتی متوجه شدم بیمه روستایی متعلق به مادر دانش آموزم بوده است، میخواستم زمین دهان باز کند و من در قعر زمین فرو بروم ، اینطور دنیا روی سرم خراب شد. 
وی در ادامه افزود: میخواهم بگویم این است شأن و مقام معلم ؟!!! متأسفانه امسال بدترین سالی است که در آموزش و پرورش تجربه کردم با موضوع عدم بکارگیری و عدم تسویه حقوق پارسال و پرداخت نشدن دو ماه حقوق و بیمه امسال و بی حرمتی هایی که در آموزش و پرورش منطقه، موقع سازماندهی به من شد و در ظرف یکماه چهار مدرسه جابه جایم کردند ،  بخدا هنوز دم از کیفیت آموزشی میزنند ، نمیدانم در این وزارتخانه نه وزیر و نه معاونین وزیر بفکر حداقل بیمه یا امنیت شغلی نیروهای آموزش و پرورش در طرح رانت و برده داری نوین خرید خدمات آموزشی نیستند و همیشه برایم سوال بوده است چرا کسی که توان مدیریت و پیگیری مطالبه مردم را ندارد میخواهد وزیر و نماینده و استاندار بشود!!!! یعنی کسی از حال ما خبر ندارد.
این معلم بلوچ ادامه داد: یعنی ۱۰ سال تدریس در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی در مناطق صعب العبور و مرزی واقعا واقعا برایم سخت گذشت و به مدیر مدرسه گفتم و معذرت خواهی کردم اگه امسال تا پایان امتحانات نوبت اول تبدیل وضعیت نشدیم با اقتدار از طرح من درآوردی خرید خدمات انصراف میدهم و گلدوزی و سوزن دوزری را با افتخار و در کنار خانواده ام اختیار میکنم.
وی در انتها اظهار داشت: سیستان و بلوچستان محروم نیست مظلوم است.
دسته بندی: آموزش و پرورش / اسلاید
تبلیغ

نظرات

User Avatar
  • محمدرضا کیانفر
  • در تاریخ : 13 اردیبهشت 1403 10:43

.

آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای گفت: تمجید معلم ضرورت دارد زیرا معلم پرورش دهنده‌ی منابع انسانی است.

 

رهبر معظم انقلاب،

چه تمجیدی که معلم با این سختی معیشت که به ملت خدازده تحمیل کرده‌اید منابع انسانی بسازد جنابعالی زمینه‌ی فرارشان را هموار نمایید و مهاجرین خارجی را جاگزینشان کنید.

تقدیر قطع رشته‌ی تدبیر می‌کند، تدبیر ساده لوح چه تقدیر می‌کند.

داد غرور حسن خط سبز می‌دهد، این مور نی به ناخن این شیر می‌کند.

 

سرور گرامی،

تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:

1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.

2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.

با تشکر از توجه شما.

  • 0

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید