پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » شيخ استخاره كيست و چرا اعدام مي شود/ همه چيز را درباره او بدانيد

شيخ استخاره كيست و چرا اعدام مي شود/ همه چيز را درباره او بدانيد

9
63 498
کد خبر: 21495
میار: اينكه واقعا شيخ استخاره كيست و براي چه اعدام مي شود سوالي است كه براي هر ايراني به وجود آمده است اما متاسفانه با توجه به جايگاه ايشان تا بحال هيچ نهاد رسمي از ماجراي كارهاي پشت پرده و پنهاني او نگفته است. تنها چيزي كه در رابطه با او مشخص شده و واقعيت دارد رابطه او با اجنه و جن گيرها مي باشد.

به گزارش میار، مجید جعفری‌تبار (زاده ۱۳۴۰ - قم) روحانی است. او و همسرش فاطمه مناقب، نوهٔ محمد صدوقی می‌باشند. محمدعلی صدوقی فرزند محمد صدوقی و امام‌جمعه سابق یزد، دایی آنهاست. وی همچنین داماد ابوالقاسم مناقب امام جمعه یزد نیز می‌باشد. او در زمینه تفسیر، علوم و معارف قرآنی، صاحب آثار متعددی است.

وی قبل از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، در قم فعالیت‌های زیادی با چند نفر از انقلابیون بنام داشته و حتی تا مرز کشته‌شدن توسط ساواک پیش رفته؛ او در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب، مقالات و سخنرانی‌هایی ایراد کرده و برخی از عبارت‌هایی که بعدها معروف شده‌اند را برای اولین بار به کار برده است. مثلاً تعبیر «امت شهیدپرور» اوّلین بار در مقاله و یکی از صحبت‌های وی مطرح‌شده و کم‌کم توسط افراد عمومی می‌شود یا تعبیر معروف «راه امام کلام امام». به علاوه در ایام انقلاب هم در یزد کنار پدربزرگش محمد صدوقی بوده و برخی اعلامیه‌های انقلابی او را تنظیم و منتشر می‌کرده‌است. او به خاطر ارتباطات پدربزرگش، با سید محمدحسین طباطبایی، سید محمد بهشتی، مرتضی مطهری، سید محمود طالقانی، سید رضا بهاءالدینی، سید روح‌الله خاتمی، مصطفی چمران و علی صیاد شیرازی مرتبط بوده‌است. او بعد از کشته‌شدن محمد صدوقی، در جماران به دست سید روح‌الله خمینی معمم و ملبس به لباس روحانیت می‌شود. وی بعد از انقلاب، هنگام راه اندازی اولیه، در نهادهایی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و مراکز حوزوی و تبلیغی و فرهنگی حضور می‌یابد اما از پذیرش پست و مسئولیت خودداری می‌کند. یکی از پیشنهادهایی که به او شده بود، پذیرش امامت جمعهٔ یکی از مراکز استان بوده‌است. در اوائل دهه ۶۰، مدتی به پیشنهاد دایی اش محمدعلی صدوقی (نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه سابق یزد) از تحصیل و تدریس در حوزه قم فاصله گرفته و سرپرست چند حوزه علمیه در یزد می‌شود و بعد از احیاء و سامان آن جا به اصرار پدرش به قم بازمی‌گردد و در سال ۱۳۶۹ به‌طور مستقل، اقدام به تأسیس جلسات فنون قراءات و معارف قرآنی در قم می‌نماید.

فعاليت هاي او را بدانيد:
ایجاد سبکی جدید در عرصه تلاوت قرآن با تأکید بر القای معنای آیات به شنوندگان که حاوی نکاتی در زمینه لحن و معنا و تفسیر قرآن، تجوید و اختلاف قرائات، صوت و علم وقف و ابتدا می‌باشد.

تأسیس و اداره جلسات فنون قرائات و معارف قرآنی در فروردین ۱۳۶۹ در مسجد رفعت قم که بیشتر تلاوت‌های او در طی همین جلسات بوده‌است.

بهمن ۱۳۶۸: میزبانی قاری مشهور قرآن راغب مصطفی غلوش و همراهش، محمد احمد بسیونی. او و دو میهمانش در مسجد اعظم قم تلاوت داشتند.

بهمن ۱۳۶۹: تلاوت سوره‌های شوری، کوثر و توحید در مسجد اعظم قم با حضور استاد شحات محمد انور.

فروردین ۱۳۷۰: تلاوت سوره‌های فتح و بلد و علق در مسجد اعظم قم و با حضور محمودصدیق منشاوی و شعبان عبدالعزیز صیاد.

شهریور ۱۳۷۱: تلاوت آل‌عمران و بلد در دفتر رهبر ایران در شهر زاهدان.

آذر ۱۳۷۴: میزبانی دو تن از قاریان مشهور جهان راغب مصطفی غلوش و ابوالعینین شعیشع در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی قم علاوه بر خود او، این دو قاری نیز تلاوت داشتند؛ ابوالعینین شعیشع در این خصوص گفته بود که او کار ما را سخت کرد. آیاتی که جعفری‌تبار در این جلسه تلاوت می‌کند آیاتی دال بر محبت اهل بیت پیامبر است.

نظارت بر فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی‌هنری فرهنگِ منهاج که در سال ۱۳۷۹ به‌وسیله تعدادی از شاگردانش بنا نهاده شد. (در خرداد ۱۳۹۳ از فعالیت این مؤسسه پس از ۱۴ سال جلوگیری به عمل آمد و تعدادی از کارمندان آن بازداشت شدند)

تأسیس انجمن ادبی منهاج

آبان ۱۳۸۲ و آبان ۱۳۸۳: دعوت از شاعر محمدرضا آقاسی برای شعرخوانی در مسجد رفعت قم به مناسبت چهارمین و پنجمین سال درگذشت پدرش، محمود جعفری‌تبار.

زمستان ۱۳۸۳: دعوت از برخی مراجع و صاحبنظران حوزوی برای شرکت در جلسات بحث دینی طی هشت جلسه که آخرین آن ۱۳۸۳/۱۲/۲۰ بوده و مفصلاً ضبط و فیلمبرداری شده‌است.

آبان ۱۳۸۴: برگزاری مراسم تجلیل از صاحبان فقه و حکمت به مناسبت ششمین سالگرد محمود جعفری تبار و دعوت از حسین الهی قمشه‌ای برای سخنرانی در این مراسم. استقبال زیاد مردم از سخنرانی الهی قمشه‌ای در مسجد رفعت قم به مذاق برخی تندروها خوش نیامد.

فروردین ۱۳۹۲ و اسفند و فروردین۹۲–۱۳۹۳: برگزاری مجالس روضه فاطمیه بعد از اذان صبح در مسجد رفعت قم. او دو سال پیاپی در ایام سالگرد درگذشت فاطمه زهرا تنها دختر پیامبر اسلام - که در ایران به ایام فاطمیه معروف است - به برگزاری مجالس روضه اقدام نمود. این روضه‌ها با استقبال زیاد مردم و حضور چهره‌هایی مشهور برگزار شد. برخی این مجالس را به قدرت نمایی او تعبیر کرده و آن را عاملی برای برخورد با جعفری تبار کمتر از یکماه پس از پایان روضه‌ها دانسته‌اند.

ماجراي شهرت به شيخ استخاره!

با وجود فعالیت‌های گوناگون مجید جعفری‌تبار، شهرت او در میان مردم به استخاره از دیگر جنبه‌های علمی و عملی او بیشتر است. وی از سال ۱۳۷۲ به سبب استخاره‌هایی که می‌گرفت بر سر زبان‌ها افتاد و دامنه استخاره‌های وی به جایی رسید که بیش از ۱۳۲ خط تلفن به صورت ۲۴ ساعته متن استخاره مراجعه‌کنندگان را برایشان پخش می‌کرد. تا پیش از سال ۱۳۸۶ دفتر او به همان شیوه سنتی با پنج خط پاسخگوی مراجعین استخاره بود لکن به سبب مراجعات بالا و ایجاد بار ترافیکی بسیار سنگین روی خطوط مخابرات استان قم، مسئولین وقت مخابرات از او خواستند که یا سیستم شبکه هوشمند (به انگلیسی: IN) را بپذیرد یا دفتر را تعطیل کند سپس و با شرایط بوجود آمده دفتر استخاره او به عنوان اولین پایلوت سیستم IN در ایران راه‌اندازی شد.


شیخ استخاره
این تعبیر که هم‌اکنون توسط بسیاری از خبرگزاری‌ها برای اشاره به او استفاده می‌شود اولین بار توسط دادستان دادگاه ویژه روحانیت در جمع طلاب قمی و قبل از تشکیل دادگاه مطرح گردید. تعبیری که تکرار آن از سوی مسئولین دادسرای ویژه روحانیت، نشان از تمایل آن‌ها به نامیدن جعفری تبار به آن دارد.

مسمومیت، بازداشت و زندان
مجید جعفری تبار در اواخر اردیبهشت ۱۳۹۳ حدود یکماه پس از برگزاری روضه‌های فاطمیه، بر اثر مسمومیت دو شب را در بیمارستان علی بن ابیطالب قم گذراند و سپس به بیمارستان فجر در تهران منتقل شد. بعد از آن به بیمارستان پارس انتقال یافت و پس از گذران نزدیک به ۴۵ روز بستری بودن، توسط مأموران امنیتی به قم برده شد. او در انتهای سال ۱۳۹۳ به زندان لنگرود قم منتقل گردید.

اتهام ارتداد
مجید جعفری‌تبار با حكم دادسرای ویژه روحانیت با اتهاماتی از قبیل ارتداد، مرید و مراد بازی، اتهامات مالی، ارتباط با اجنه و ادعای رابطه با امام زمان روبرو شد. او به خلع لباس و سه بار اعدام و همسرش نیز به دلیل مشارکت در جرم توسط دادگاه ویژه روحانیت به هشت سال زندان و اعدام محکوم شده‌است. همچنین رئیس دادگاه ویژه روحانیت، محمدجعفر منتظری اعلام داشت که این فرد به حکم صادر شده دربارهٔ خود اعتراض کرده‌است. وی ادامه داد: پرونده این فرد هم‌اکنون در مرحله تجدید نظر قرار دارد. غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه نیز بیان داشت؛ حکم صادر شده برای این فرد، بدوی بوده و می‌توان به این حکم اعتراض کرد و طبق قانون، قابل تجدیدنظر است.

شایعاتی نیز منتشر شده که علماء و فقهای قم و بخصوص ناصر مکارم شیرازی از پرونده او باخبر می‌باشند و حکم مورد تأیید آن‌هااست ولی ناصر مکارم شیرازی در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم که در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ برگزار شده بود گفت: اخیراً دو نفر را دستگیر کرده‌اند و در گوشه و کنار شنیده شده که بنده در جریان این دستگیری بودم؛ صراحتاً اعلام می‌کنم بنده نه این‌ها را دیده‌ام و نه روحم خبر دارد. وی با ابراز تاسف از این گونه شایعات گفت: کسانی که این گونه شایعات را بیان می‌کنند بدانند که قیامتی است و باید پاسخگو باشند.

دادگاه تجدید نظر
۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ در نود و دومین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به خبرنگاری که گفت: «شب گذشته در فضای مجازی در رابطه با فردی که به شیخ استخاره شهرت دارد صحبت‌هایی شد مبنی بر اینکه خودش به ۴ بار اعدام و همسرش به سنگسار محکوم شده، آیا این موضوع صحت دارد» که اژه‌ای در پاسخ توضیح داد: «این پرونده به دادسرای ویژه روحانیت مربوط است و من از جزئیات آن اطلاعی ندارم. وی افزود: ایشان قبلاً یک حکم اعدامی را گرفته بود که من آن موقعی که سؤال کردم گفتند حکم اعدام صادر شده بود اما اعتراض شده بود و به تجدید نظر رفته بود، الان اطلاعی ندارم که وضعیت پرونده به چه صورت است.»

اعدام پايان راه شيخ استخاره
براساس شايعاتي كه در فضاي مجازي منتشر شده است برخي به ماجراي تاييد حكم اعدام براي اين فرد خبر داده اند اما تا به اين لحظه هيچ تاييدي در اين رابطه از سوي مقامات مربوطه و دستگاه قضائي صورت نگرفته است. تنها چيزي كه در رابطه با شيخ استخاره به اثبات رسيده آن است كه او شيخي است كه با اجنه و جنگيرها رابطه داشته و حتي اطلاعات موثقي نشان از اين مي دهد كه اين شيخ فعاليت هاي مجرمانه اي فراتر از جن گيري و اقدامات خرافه پرستي ديگر داشته است.
تبلیغ

نظرات

User Avatar
  • یاسر
  • در تاریخ : 24 مرداد 1401 21:43
خدا آخر عاقبت همه رو به خیر کنه.
  • 0
User Avatar
  • محمود قلی پور
  • در تاریخ : 22 شهریور 1401 18:46
اینها همه تهمتهای نارواست. چون در سخنرانی هایش انتقاداتی به نظام داشت مورد اتهامات واهی قرار گرفت. چون در قانون اساسی جرمی به نام جرم سیاسی نداری.صاحبان قدرت هر کسی را که می خواهند از میدان به در کنند به جرم عمل منافی عفت و غیره متهم می کنند. خدا لعن کنت قوم ظالم را.

بسیاری از روحانیونی که بر علیه نظام سخنرانی می کنند مورد اتهامات واهی قرار می گیرند. بدون آن که به جرم سیاسی آنها اشاره شود. چون در قانون اساسی جرمی به نام جرم سیاسی وجود ندارد. قدرت طلبان از خدا بی خبر روحانیون مخالف را به جرم های واهی و بعضا اعمال منافی عفت متهم می کنند. و برای این کار دلایل شرعی نیز برای خود تراشیده اند. برای اطلاع از این طرز فکر و عملکرد مستند بهتان برای حفظ نظام را در اینترنت جستجو کنید و حتما ببینید. صاحبان قدرت در این نظام معتقدند برای حفظ نظام(البته مقصودشان حفظ قدرت خودشان است) هر کاری می توان کرد. حتی تهمت و بهتان و افترائ به مؤمن. مستندی که معرفی کردم را حتما ببینید. برای دانلود آن از اینترنت نیاز به فیلتر شکن دارید. این مستند در یوتیوپ موجود است
  • 1
User Avatar
  • امین
  • در تاریخ : 1 اسفند 1401 16:32
چراچرت وپرت میگید اینهمه روحانی مخالف نظام داریم کدومشون حکم اعدام گرفتن ?
  • 3
User Avatar
  • مجید زارعان
  • در تاریخ : 1 اسفند 1401 22:59
آقای صدقی شهید شد ننویسید کشته شد و بگویید امام خمینی
  • 1
User Avatar
  • ایرانی
  • در تاریخ : 2 اسفند 1401 08:15
آقای محمود قلی پور، یکم اطلاعاتتان رو بالا ببرین و به صحت مطالب منتشر شده در یوتیوب و شبکه های مجازی، اینستاگرام و .... متکی و دلخوش نباشین. این همه افراد هستند چه از افراد روحانی باشند و چه از مردم عادی که نظام رو نقد میکنن، زندانی و اعدام هم نمیشن، آقای مجید جعفری تبار جزو روحانیت منحرف بوده و به اعدام محکوم شده. چرا نمیتونین بپذیرین؟!!
  • 0
User Avatar
  • بی نام
  • در تاریخ : 3 اسفند 1401 05:39
هه! چه مسخره???? جمع کنید این شرو ورهارو به فکرسیرکردن شکم مردم باشید...

هه! چه مسخره???? جمع کنید این شرو ورهارو به فکرسیرکردن شکم مردم باشید...
  • 0
User Avatar
  • محسن
  • در تاریخ : 3 اسفند 1401 09:26
سلام. این حکم نشان دهنده ی این مطلبه که هیچ فردی مصون از مجازات نیست و یک کارگر ساده تا یک روحانی با اینهمه سوابق و ارتباطات در دادگاه برابرند. بلکه خطای خواص و روحانیون غیر قابل بخشش هست
  • 1
User Avatar
  • مهدی
  • در تاریخ : 15 تیر 1402 15:12
او یک سوء استفاده گر از اسلام برای انحرافات اش بود والا مگه آخوند ضد انقلاب دیگه نداریم که ول میچرخند
  • 0
User Avatar
  • زهرا
  • در تاریخ : 31 فروردین 1403 10:56
امین,


و چرا این همه مرتبط با اجنه داریم  چرا اونها اعدام نمیشن؟چون مخالف و سیاسی نیستن

  • 0

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید