دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » حوادث میار » دزدي باتري پرايد در 60 ثانيه| پليس اموال را به مالباختگان پس داد | دستگيري متهم در تعقيب و گريز پليسي +فیلم

دزدي باتري پرايد در 60 ثانيه| پليس اموال را به مالباختگان پس داد | دستگيري متهم در تعقيب و گريز پليسي +فیلم

0
538
کد خبر: 20770
اين مرد فقط باتري مي‌دزدد | سرهنگ حسين شمسايي از بازداشت يك سارق لوازم داخل خودرو در محدوده كلانتري 161 ابوذر خبر داد.



به گزارش پايگاه خبري نيک رو؛ رئيس كلانتري 161 ابوذر در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در راستاي برقراري امنيت محله گشت‌هاي پليسي شبانه براي دستگيري سارقان حرفه‌اي باتري خودروها در محله فلاح و ابوذر در دستور رسيدگي قرار گرفت و به زودي با هماهنگي‌هاي قضايي انجام شده تيم عمليات كلانتري وارد عمل شدند. با مشخص شدن محدوده ارتكاب به سرقت‌ها، خيلي زود ماموران انتظامي محدوده را تحت تجسس‌هاي گسترده اطلاعاتي قرار دادند و بالاخره مشخص شد سارقان كه عموما با يك خودروي پرشيا به سرقت مي‌رفتند در محدوده اين كلانتري ديده شده‌اند. پس از اين تيم عمليات كلانتري وارد عمل شده و خيلي زود با تعقيب و گريزي پليسي خودروي پرشيا را تحت تعقيب قرار مي‌دهند و وقتي متهمان در اين تعقيب و گريز به بن بست مي‌خورند تصميم مي‌گيرند كه به صورت پياده متواري شوند و در نتيجه ماموران ما وارد عمل شده و در عملياتي سريع يكي از متهمان را كه نفر اصلي سرقت‌ها بود بازداشت مي‌كنند. سارق كه منكر ارتكاب سرقت بود، تحت بازجويي قرار مي‌گيرد و در اعترافات خود انگيزه مالي و نداشتن پول مواد مخدر مصرفي‌اش را دليل روي آوردن به سرقت معرفي مي‌كند.
اين مقام انتظامي ادامه مي‌دهد: با توجه به اعترافات صريح و شناسايي مالباختگان از سوي خود متهم و همچنين با توجه به پرونده‌هايي كه در كلانتري تشكيل شده بود اين بار با هماهنگي‌هاي قضايي انجام شده تصميم گرفته شد متهم با معرفي مالخر خود، اموال سرقتي را به مالباختگان بازگرداند. در راستاي اجراي اين تصميم دو مالخر نيز بازداشت و طي يك مراسم، تمامي باتري‌هاي مسروقه به افراد مالباخته تحويل داده شد كه شناسايي مابقي مالباختگان نيز در دستور كار قرار دارد چراكه طبق گفته سارق، آنها 200 سرقت انجام داده بودند كه با تلاش ماموران تا به الان 70 نفر از آنان شناسايي شده‌اند.



بنابراين گزارش، سرقت‌ها به شيوه كلاف زني انجام مي‌شد. به اين شكل كه ابتداي امر سارقان محل خلوتي را انتخاب مي‌كردند و وقتي مطمئن مي‌شدند كه كسي در محل نيست نفر اصلي كه همان فرد دستگير شده مي‌باشد وارد عمل شده و با شيوه كلاف زني يا حتي براي پرايد‌هاي قديمي‌تر تنها با باز كردن قفل كاپوت به وسيله يك پيچ گوشتي، باتري را از جا درآورده و مالباخته نيز فرداي صبح آن روز وقتي به سراغ ماشين اش مي‌رفت متوجه مي‌شد كه ماشين خسارت ديده و باتري‌اش نيز به سرقت رفته است. در مواردي نيز، سارقان با باز كردن در‌هاي پاركينگ كه علي‌الخصوص به شكل كركره‌اي بودند و قفل نداشتند، به راحتي به سراغ ماشين‌ها مي‌رفته و باتري خودروي مورد نظر را سرقت مي‌كردند.

دسته بندی: حوادث میار / اسلاید / فیلم
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید