سه شنبه، 1 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » سینمای ایران » تازه ترین اطلاعات درباره بازداشت مردی در پرونده فوت مشکوک خانم بازیگر

کلاهبردار پرونده فکور صبور بازداشت شد؛

تازه ترین اطلاعات درباره بازداشت مردی در پرونده فوت مشکوک خانم بازیگر

0
20
کد خبر: 73797

وکیل «زهره فکور صبور» از بازداشت م.ن به اتهام قتل این بازیگر سینما و تلویزیون خبر داده است، فرد بازداشت شده شکات دیگری هم احتمالاً دارد و با توجه به اطلاعات تازه منتشر شده به نظر می رسد، م.ن مسبب فوت خانم بازیگر باشد.

به گزارش میار، زهره فکورصبور بازیگر سینما و تلویزیون بود که ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ درگذشت تا اینکه بالاخره خبر رسید در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ عامل مرگ وی دستگیر شده است.

ماجرای فوت مشکوک خانم بازیگر

حدود ساعت 21 شب 10 اسفند 1400 خبر مرگ مشکوک زن جوانی در یک منزل مسکونی در خیابان دولت، خیابان برادران رحمانی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد که به‌سرعت مأموران پلیس در محل حاضر شدند.

مأموران با حضور در محل با پیکر بی‌جان خانم زهره فکور صبور مواجه شدند؛ مأموران در تحقیقات اولیه سراغ فردی رفتند که خود را همسر مرحومه صبور معرفی می‌کرد، وی در تحقیقات به مأموران گفته بود: خانم صبور جواب تلفن همراهم را نمی‌داد که نگران وی شدم، خانم صبور حتی درِ خانه را به روی سرایدار ساختمان نیز باز نکرده بود. پس از گشودن در خانه، دیدم همسرم بی‌حال در پذیرایی افتاده است که به‌سرعت با اورژانس تماس گرفتم.

تحقیقات نشان داد تلاش تکنسین‌های اورژانس نیز برای احیای خانم فکور صبور که ظاهراً اقدام به مصرف 100 عدد قرص آرام‌بخش کرده بود، نتیجه نداده است.

پزشکی قانونی چه گفت

در همان روزها، دکتر مهدی فروزش؛ مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران  با اشاره به احراز هویت جسد "زهره فکور صبور" توسط پزشکی قانونی، اظهار کرده بود: در معاینه ظاهری و کالبدگشایی صورت گرفته، علائم و شواهدی از آثار ضرب و جرح یافت نشد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران تصریح کرده بود: تعیین علت فوت منوط به حصول نتایج آزمایش‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی خواهد بود و در روزهای آتی به مقام قضائی اعلام می‌شود.

انتشار جزئیات بیشتر از کشف جسد فکور صبور

بنابرگزارش رسانه ها، آن شب وقتی همسر زهره فکور صبور به منزل می رود او را در حالی که کنار مبل افتاده مشاهده می کند و بعد از تماس با اورژانس، تیم اعزامی اعلام می کنند او فوت کرده و اقدامی برای احیا نمی تواند انجام شود.

بعد از حضور تیم جنایی در صحنه، 15 خشاب قرص مصرف شده در منزل مشاهده می شود.

همسر متوفی گفته بود بعد از تماس مادرزنش مبنی بر جواب ندادن تلفن او و اظهار نگرانی اش به منزل مراجعه کرده و با پیکر همسرش مواجه شده بود.

او در عین حال گفته است همسرش برای خواب قرص مصرف می کرده اما انگیزه ای برای خودکشی نداشته بود.

دربارۀ زهره فکور

زهره فکور صبور متولد ۱ فروردین ماه ۱۳۵۷ در تهران بود. وی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بود که در کار مدلینگ هم فعال بود. وی از پدری کرمانشاهی و مادری سمنانی به دنیا آمد.

زندگی هنری زهره فکور

زهره صبور سال ۱۳۷۵ وقتی ۱۸ ساله بود از طریق یکی از دوستانش به دنیای بازیگری وارد شد و با دانشجویان تئاتر آشنا شد و در چند تئاتر بازی کرد. سال ۱۳۷۵ در سریال غبار نور بازی کرد. سال ۱۳۷۶ در سریال آژانس دوستی حضور داشت. از دیگر سریال‌های زهره فکر می‌توان به نرگس، دردسرهای عظیم، پنچری، دنگ و فنگ و کامیون اشاره کرد. آخرین سریال وی سریال بی همگان می‌باشد که در زمستان ۱۴۰۰ مشغول بازی در آن بود.

درگذشت زهره فکور

زهره فکور ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ درگذشت. همسر این بازیگر وی را بیهوش در منزل شخصی خود پیدا کرد و متوجه مصرف ۱۰۰ عدد قرص آرامبخش شد ولی احیای وی توسط پزشک اورژانس هم بی فایده بود. مراسم خاکسپاری این بازیگر در روز پنج شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد و در قطعۀ هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

سرنوشت پرونده فوت مشکوک فکور صبور

اردیبهشت ماه امسال رسیدگی به پرونده مرد جوانی با اتهام اغفال، تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از خانم مرحومه زهره فکورصبور در دستور کار بازپرس شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه قرار گرفت.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که مرد جوان با شگرد‌های خاص خود متهم است از خانم مرحومه زهره فکورصبور با تهدید و اخاذی اقدام به کلاهبرداری کرده است و وی شکات دیگری در این زمینه نیز دارد.

با توجه به حساسیت موضوع و به دنبال دریافت این اطلاعات، ماموران پلیس مخفیگاه مرد جوان را در یک قهوه خانه واقع در مرکز غرب تهران شناسایی و سپس با دستور قضائی وی را به اتهام اغفال، تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از مرحومه زهره فکور و شکات دیگر بازداشت کردند.

اتهام قتل یا ترغیب به خودکشی در پرونده متهم مطرح نیست و وی صرفاً به خاطر اتهام  اغفال، تهدید، اخاذی و کلاهبرداری با دستور قضایی دستگیر شده است.

متهم در حال حاضر در بازداشتگاه است و فردا صبح برای تفهیم اتهام و سیر مراحل قانونی پرونده به دادسرای فرهنگ و رسانه اعزام خواهد شد.

قتل یا خودکشی

حال در حالی که بیشتر رسانه ها درباره قتل نبودن پرونده فکور صبور اصرار دارند وکیل مدافع پرونده چیزی دیگری می گوید.

حسین شاهرخی به انصاف نیوز گفته است: فرد متهم به قتل زهره فکور صبور امروز از محلی که در آن مخفی شده بود طی یک عملیات فریب دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه «برخی جزئیات پرونده اخلاقی و محرمانه‌ است» توضیح داده: این موارد شامل تهدید و اخاذی از زهره فکور صبور بوده است.

شاهرخی در انتها گفته است: احتمالا تعداد شاکیان فرد متهم به قتل زهره فکور صبور بیشتر از چیزی‌ است که پیش‌بینی می‌کنند.

دسته بندی: سینمای ایران / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید