دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » کشف بیش از ۱۴۰۰کیلوگرم موادمخدر در درگیری مسلحانه در سیستان و بلوچستان

کشف بیش از ۱۴۰۰کیلوگرم موادمخدر در درگیری مسلحانه در سیستان و بلوچستان

0
98
کد خبر: 70663
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف از یک تن و ۴۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در درگیری مسلحانه تکاوران انتظامی با عناصر قاچاق مواد افیونی در این استان خبر داد.

به گزارش میار از پایگاه خبری پلیس، سردار "احمد طاهری" روزپنجشنبه با تشریح این خبر اظهارداشت: در راستای کنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سرنخ‌هایی از فعالیت عناصر مسلح و قاچاق مواد افیونی در مناطقی از شمال و جنوب استان بدست آمد که سوداگران مرگ قصد انتقال محموله های سنگین مواد مخدر از مناطق مذکور به عمق کشور را داشتند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در این رابطه با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان در شهرستان " نیکشهر" در جنوب و شهرستان های زاهدان، زابل، هیرمند و نیمروز در شمال استان شناسایی و تکاوران انتظامی به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، مناطق مورد نظر را تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند محموله های مورد نظر را شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که با سه دستگاه وانت نیسان و هشت دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ و یک دستگاه موتورسیکلت در حال انتقال مواد افیونی بودند به محض مشاهده تکاوران انتظامی، اقدام به تیراندازی به سمت آنان کردند و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک مناسب عملیاتی، ضمن انجام مقابله به مثل با آتش پر حجم خود خودرو های حامل مواد را زمین گیر کردند.

سردار طاهری بیان داشت: سوداگران مرگ که تاب مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند، با رها کردن خودروهای حامل مواد به اطراف متواری شدند که در ادامه و طی تعقیب و گریز قاچاقچیان در ارتفاعات مناطق مذکور ۲۲ سوداگر مرگ دستگیر و تعداد ۶ قبضه سلاح کلاش، ۲ قبضه کلت کمری و یک قبضه سلاح شکاری بهمراه ۴۲ تیر فشنگ جنگی از آنان به دست آمد.

وی خاطر نشان کرد: در پاک سازی محل های درگیری و طی بازرسی از خودروهای توقیف شده از قاچاقچیان در مجموع یک تن و ۴۱۲ کیلوگرم مواد افیونی تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند قاچاق ادامه دارد، با اشاره به عزم جدی پلیس استان در مقابله با پدیده خانمان سوز قاچاق مواد افیونی، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید