جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظارات و مطالبات مردم از رییس جمهور برگزیده

انتظارات و مطالبات مردم از رییس جمهور برگزیده

0
386
کد خبر: 69244

تبلیغات انتخاباتی 4 نامزد باقی مانده در عرصه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کناره گیری سه نامزد اصولگرا و اصلاح طلب آقایان زاکانی، جلیلی و مهرعلیزاده که هرکدام به نفع آقایان رییسی و همتی از گردونه رقابت خارج گشتند.

انتظارات و مطالبات مردم از رییس جمهور برگزیده

پایگاه خبری تحلیلی «میار»، تبلیغات انتخاباتی 4 نامزد باقی مانده در عرصه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کناره گیری سه نامزد اصولگرا و اصلاح طلب آقایان زاکانی، جلیلی و مهرعلیزاده که هرکدام به نفع آقایان رییسی و همتی از گردونه رقابت خارج گشتند؛ براساس قانون انتخابات امشب رأس ساعت 24 به پایان خواهد رسید تا با یک روز تنفس در روز پنجشنبه 27 خرداد ماه سال جاری، جامعه و مسئولان برگزاری انتخابات بتوانند با آرامش و حاکم شدن امنیت در روز جمعه 28 خرداد، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری نظام جمهوری اسلامی را در طول این 42 سال به خوبی و در کمال صحت با حضور حداکثری مردم برگزار و به سرانجام رسانند. 


آن چه در روز بعد از رأی گیری مهم است آن است که یکی از نامزدها به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران پس از طی مراحل قانونی به پاستور راه پیدا کرده و بر مسند ریاست قوه مجریه خواهد نشست. فرد پیروز یادش باشد در دوران تبلغات مبارزاتی خود به مردم چه قول‌هایی داده است و چه در باغ سبزی را به روی مردم گشوده و توانسته است آرای مردم را به سمت خود جلب کند و با تکه بر آرای ایشان به این مهم دست یابد که 4 سال خدمتگذار مردم باشد و با برنامه‌های جامع علمی، عملی و اجرایی خود که مدعی بوده با پشتوانه سال‌ها تجربه و تلاش فکری و پژوهشی کارشناسان زبده و متخصص هر حوزه، تدوین گشته است را بکار بندد تا بتواند مشکلات مختلف کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، رفاهی، بهداشتی- درمانی و سیاسی( چه داخلی و بین المللی) را حل و فصل نماید.  


در این یادداشت باردیگر مطالبات مردم را از رییس جمهور برگزیده مرور کرده و مورد تأکید قرار خواهیم داد تا بداند از همان روز انتخابش چه راه دشوار و سختی را در پیش رو دارد که اگر با مردم صادق باشد و در کنار مردم باشد و خود را گرفتار تشریفات و تجملات ننماید و از غرور و تکبر دوری کند و از مردم و زندگی مردم فاصله نگیرد و چون مردم زندگی کند و گرفتار آفات قدرت و سیاست نشود، می‌تواند با الطاف الهی و حمایت‌های بی دریغ مردم به موفقیت‌های بزرگی دست یابد و محبوب قلوب ملت ایران باشد و بداند تا زنده است جایگاهش جان و دل مردم خواهد بود و تاریخ به نیکی از او یاد خواهد نمود.


اکنون که مردم به برنامه‌های پیشنهادی و شعارهای تبلیغاتی فرد پیروز اعتماد کرده است از رییس جمهور برگزیده خود، انتظار دارد با درایت و مشاوره‌های به هنگام، مطالبات زیر را وجهه همت خود و کابینه خویش قرار داده تا به نفع مردم و کشور تحقق یابد و نشاط و آرامش روحی و روانی به همه ملت ایران باز گردد و به خود و خدایش قول دهد تا این مهم تحقق نیابد از تلاش دست بر ندارد و خود را فدای سعادت و عزت این مردم و کشور نماید و حتی منافع حقیقی و حقوقی خود را در این مسیر نادیده بگیرد تا مشکلات حل و مطالبات بسیار به حق مردم که در این چند دهه نادیده گرفته شده و با ناکارآمدی مدیران نالایق برآورده نگردیده است محقق شود. مردم از رییس جمهور برگزیده انتظار دارند: 


1- تحول در بدنه دولت. 2- مبارزه جدی با رانت، فساد، حقوق‌های نجومی و بی‌عدالتی‌های گسترده نهادینه شده. 3- اصلاح و  تحول در ساختارهای سیاسی کشور. 4- اصلاح بوروکراسی و نظام دیوان سالاری دستگاه‌های دولتی.  5- ضرورت ایجاد جهش در شاخص‌های اقتصادی. 6- اصلاح ریل سیاست‌گذاری‌های غلط در مدیریت کشور. 6- شتاب بخشی در رشد اقتصادی کشور با تکه بر دو اصل مهم تنش‌زدایی و جذب سرمایه‌های مالی و انسانی. 7- حل عاجل مشکلات اقتصادی. 8- رفع بیکاری. 9- اشتغالزایی. 9- کاهش تورم. 10- جلوگیری از افزایش قیمت‌های نجومی مسکن و اجاره‌بها. 11- منطقی کردن رشد قیمت‌ها در بخش خدمات و کالاها و مایحتاج ضروری زندگی مردم. 11- اصلاح امور بانکی. 12- اهمیت دادن به عدالت آموزشی و عدالت جنسیتی. 13- کم کردن و از میان برداشتن شکاف طبقاتی. 14- اجرایی کردن همه حقوق ملت براساس قانون اساسی. 15-توجه به ظرفیت‌های نسل کارآمد تحصیلکرده جوان. 16- نگاه جدی به شایسته سالاری. 17- حل مشکلات جوانان از ازدواج گرفته تا شغل و مسکن. 18- توجه جدی به تولید ملی و جهش تولید. 19- ارتباط بی‌واسطه رییس جمهور و اعضای هیأت دولت با مردم و شنیدن سخنان این ولی نعمتان انقلاب که مورد تأکید و مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب بوده است.[1] 20- داشتن صداقت و دلسوزی نسبت به مردم. 21- اهتمام و جدیت درکاهش دردها و آلام و رنج‌های مردم زحمتکش و سخت کوش ایران عزیزمان. 22- اعمال تغییرات و راهکارهای سازنده در حوزه‌های تورم، بیکاری، سرمایه‌گذاری، صادرات، واردات و نرخ رشد اقتصادی. 23- برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت آینده اقتصاد و توسعه اقتصادی کشور. 24- پرهیزازسیاست‌های وسوسه‌برانگیز، پول‌پاشی گسترده و هزینه‌های بدون حساب و کتاب و بدون توجیه اقتصادی. 25- سرو سامان دادن به افزایش بی رویه قیمت ارز، درآمد سرانه، توزیع درآمد. 26- اهتمام جدی در مثبت کردن رشد اقتصادی 8 درصد. 27- اصلاح یارانه‌های پنهان و آشکار. 28- تقویت ارزش پولی ملی. 29-اتخاذ سیاست توسعه محور در سیاست خارجی متکی بر حفظ منافع ملی. 30- تعامل دوستانه و همکاری متقابل با دنیا براساس اصول عزت، حکمت و مصلحت. 31- مبارزه بی امان با کرونا و واکسینه کردن مردم و اهمیت دادن به سلامتی آنان. 32-توانمند‌سازی مردم و اصلاح حداقل دستمزد کارمندان، کارگران، معلمان، پرسنل نظامی و انتظامی و بازنشستگان لشکری و کشوری و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی. 33- شفاف عمل کردن و ارائه گزارشات سالم و صادقانه به ملت. 34- مشخص کردن تکلیف برجام و رفع تحریم‌های سنگین استکبار غرب و متحدانش. 35- گره نزدن اقتصاد و معیشت مردم به برجام. 

اولویت‌های بیشماری دیگری نیز وجود دارد که قطعا پرداختن به آن ضروری می‌باشد اما همین میزان از انتظارات و مطالبات بیان شده می‌تواند در صورت تحقق راه رسیدن به مابقی مطالبات را تسهیل و هموار نماید. صاحب این قلم با مقالاتی که در طول این مدت در ایام منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم به رشته تحریر در آورده امیدوار است مورد توجه قرار گرفته باشد و از حقوق مردم عزیز ایران دفاع نموده باشد و حرف دل مردم از قلم نگارنده به گوش شنوای رییس جمهور آتی رسانده شود. 

مردم عزیز اگر خواهان تغییر، تحول و اقدام هستیم باید بار دیگر پای صندوق‌های انتخابات بیاییم و با همه گلایه‌ها و انتقادات درست و بجای خود نسبت به عملکرد دولت اصلاحات تدبیر و امید؛ از رأی دادن امتناع ننماییم و میدان را خالی نکنیم. رأی ما اگر بی تأثیر بود دشمنان خناس ما هیچگاه بصورت متحد ما را دعوت به عدم شرکت با شعار رأی بی رأی نمی‌کردند؛ و لذا همان گونه که رهبر معظم انقلاب امروز (ساعت 19چهارشنبه 26 خرداد ماه ) در سخنرانی زنده خود از شبکه‌های صدا و سیما در آستانه انتخابات فرمودند: « گلایه‌های مردم از وضعیت اقتصادی را قبول دارم اما عدم حضور در انتخابات را قبول ندارم، راه حل مشکلات حضور پای صندوق رای است.»[2]

 

ایشان در بخش دیگر سخنان خود بر این موضوع تأکید داشتند که: « اگر کاهش حضور مردم را داشته باشیم، از آن سو افزایش فشارهای دشمن را خواهیم داشت. این‌ها نسبت معکوسی دارند. اگر ما بخواهیم فشارهای دشمن چه فشارهای اقتصادی مانند تحریم از بین برود، راهش این است که حضور مردمی افزایش پیدا کند.»[3] 

جان کلام این که مردم در صحنه باشیم. با انتخاب رییس جمهورآتی صحنه را ترک نگوییم. انتظارات و مطالبات خود را از همان روز اول پیگیری کنیم. در صورت عدم تحقق برنامه‌ها و وعده‌های داده شده رییس جمهور برگزیده به دنبال خلع قانونی او از طریق مبادی و مراجع ذی ربط باشیم. اعتماد کنیم ولی فرصت سوزی نکنیم. وقت تنگ است و فرصت اندک؛ رییس جمهور و کابینه اش را یاری دهیم ولی در صورت سستی وی و کابینه‌اش با آنان مماشات نداشته باشیم. جدی باشیم موفق خواهیم شد. تا برآورده شدن انتظارات و مطالبات خواب بر چشمانمان حرام است و کسانی که خواب را برچشمانمان حرام کنند آنان را تحمل نخواهیم کرد. 

درود برملت رشید ایران و زنده باد اقتدار و صلابت ایران عزیز. 


دکتر اسدالله افشار
پی‌نوشت:
[1] - رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص بارها مدیران و مسئولان را مورد خطاب قرار داده و نسبت به آن تذکر داده و تأکید کرده‌اند؛ «به میان مردم بروید، با مردم بی‌واسطه مرتبط بشوید، از مردم بشنوید؛ این از کارهای بسیار مهم است. گزارش‌هایی که به ما می‌رسد، هرچند آن گزارش‌ها صادقانه باشد، امّا خیلی تفاوت می‌کند با آنچه انسان در مواجهه‌ با مردم و رفتن در میان مردم مشاهده می‌کند و می‌بیند.» (12/5/1396) 
[2] - خبرگزاری تسنیم. چهارشنبه 26 خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳.   
[3] - خبرگزاری تسنیم. چهارشنبه 26خرداد ماه ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳.


دکتر اسدالله افشار
دسته بندی: اجتماعی / اسلاید شو / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید