چهارشنبه، 6 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » دیدار هیات رئیسه دانشگاه دریانوردی چابهار با دبیر ستادتوسعه سواحل مکران

دیدار هیات رئیسه دانشگاه دریانوردی چابهار با دبیر ستادتوسعه سواحل مکران

0
102
کد خبر: 62334
 در راستای  تقویت زیربناهای تحقیقاتی و توسعه ای استان و تقویت زمینه های همکاری و همآهنگی با ستاد توسعۀ سواحل مَکُران استان سیستان و بلوچستان، نشست صمیمانه هم اندیشی علمی و پژوهشی با حضور دکتر "عادل مزاری"، مشاور استاندار و دبیر ستاد توسعه سواحل مَکُران و هیات همراه، دکتر "منصور کیانی مقدم"، رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و همچنین با حضور دکتر "محمود اوکاتی صادق" رئیس اسبق و استاد پیشکسوت دانشگاه در محل دفتر حوزه ریاست برگزار شد.

به گزارش میار، رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در این نشست، ضمن عرض تبریک و تهنیت حلول ایام مبارک دهه فجر، سالگرد یوم الله ۲۲ بهمن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ضمن عرض خیر مقدم با ابراز خرسندی از فرصت به‌ وجود آمده در راستای توسعۀ تعاملات دوجانبه و گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی، گزارشی از تاریخچه تخصصی، توانمندی‌ها و قابلیت‌های دانشگاه در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و عمرانی ارائه و تصریح کردند: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی در امتداد ارئه 35 رشته گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، و ارائه 16 رشته تحصیلی در زمینه های علوم و فنون دریایی با بهره مندی از استانداردهای آموزشی بین المللی STCW ، استقرار سیستم مدیریت کیفیت و تحت ممیزی سازمانهای بین المللی TUV NORD و DNV، به عنوان قطب آموزش دریایی کشور و منطقه شناخته می شود. این دانشگاه آمادگی کامل دارد تا با استفاده از توان علمی و فنی  اساتید مجرب خود و بهره مندی از تجهیزات پیشرفته و تخصصی، تعامل علمی و پژوهشی سازنده ای را در حوزه های تخصصی دریایی، با ستاد توسعه سواحل مَکُران حفظ نماید.

دکتر "منصور کیانی مقدم" به اهمیت، نقش و جایگاه برجسته و منحصر بفرد دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در تربیت نیروی متخصص در صنعت علوم و فنون دریایی از ابتدای انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران تا کنون اشاره و خاطر نشان کرد: این دانشگاه، ضمن تربیت حدود 10هزار دانشجوی متخصص، با تربیت حدود 2 هزار دریانورد در رشته تخصصی ناوبری و فرماندهی کشتی های اقیانوس پیما، حدود هزار نفر متخصص مهندس مکانیک کشتی های اقیانوس پیما و حدود 500 نفر مهندس برق، الکترونیک و مخابرات کشتی، در حال کمک به خودکفایی و استقلال کشور است. از دستاوردها و افتخارات این دانشگاه این واقعیت است که بسیاری از فرماندهان، سرمهندسان و افسران ناوگان تجاری کشور دانش آموخته این دانشگاه می باشند که جایگزین نیروهای خارجی گردیده اند.

وی با بیان اینکه تربیت و تحویل نیروی انسانی متخصص به عنوان سرمایه ای ارزشمند و محور توسعه پایدار در صنعت حمل و نقل دریایی محسوب می شود، افزود: دانشگاه به عنوان مرکز علمی در دنیای کنونی، نقش بی بدیلی در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد دارد، لذا ضروری است از توانمندی و پتانسیل آن در رشد سرزمین و کشور و مردم عزیزمان بهره ببریم. ادامه رسالت این دانشگاه در بحث کمک به خودکفایی کشور تحت هیچ شرایطی نباید تضعیف گردد.

در ادامۀ دکتر "عادل مزاری" مشاور استاندار و دبیر ستاد توسعه سواحل مَکُران استان سیستان و بلوچستان با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست صمیمانه، گزارشی از فعالیتهای ستاد توسعه سواحل مَکُران، در ابعاد مختلف آموزشی و پژوهشی ارائه نمود.
وی با بیان اینکه همکاری های تخصصی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با ستاد توسعه سواحل مَکُران، توسعه پایدار مبتنی بر نیروی انسانی متخصص را بهمراه خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد برگزاری و تداوم این نشست ها، منجر به توسعۀ روابط علمی و تسهیل در روند مسیر اجرای هر چه بهتر تعاملات دو جانبه خواهد شد.

وی با تشریح اهداف دبيرخانه ستاد توسعه سواحل مَکُران، بر استفاده بهينه و کاربردی از دانش و تجربه اعضاي هیات علمي و همچنین قابليت های تخصصی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی در تهيه بسته هاي پيشنهادي سرمايه گذارى تاکید و توجه به كسب و كارهاي دانش بنيان بر پايه اقتصاد دريا را از اولویت های این ستاد برشمرد.

مشاور استاندار و دبیر ستاد توسعه سواحل مَکُران استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: استفاده هدفمند و برنامه ریزی شده از پتانسیل‌ها و ظرفیت های علمی محققان و پژوهشگران دانشگاهی، از مهمترین عوامل در امر توسعه پایدار است و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، نقش پیشانی توسعه در ابعاد محلی، استانی، و ملّی را، برعهده دارند.

دکتر مـزاری ضمن تأکید بر هم‌افزایی فعال در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فناوری در تکمیل زنجیره ارزش آموزش و فناوری در توسعه سواحل مَکُران استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار می تواند به ‌عنوان "سیاست‌گذار توسعه آموزشی و فناوری سواحل مَکُران" شناخته ‌شود.

در ادامه جلسه اعضای هیات رئیسه دانشگاه ضمن اساس و ملاک قراردادن بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌ العالی) جهت توسعه سواحل مَکُران، مطالبی را در راستای توسعه و بهبود روابط دانشگاه با ستاد و همچنین، توسعه زیرساختهای حمل و نقل، لجستیکی، بندری و کشتیرانی مطرح و تشریح نمودند. هیات رئیسه دانشگاه آمادگی خود را جهت هدایت تحقیقات و پژوهش های همسو با توسعه سواحل منطقه را جهت همکاری با ستاد توسعه سواحل مَکُران اعلام نمودند.
دسته بندی: اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید