سه شنبه، 29 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » رقابت انتخاباتی بین قالیباف و جلیلی خواهد بود

فعال سیاسی اصولگرا:

رقابت انتخاباتی بین قالیباف و جلیلی خواهد بود

0
52
کد خبر: 73943

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به نظر می‌رسد در این ایام رقابت بین آقای جلیلی و قالیباف خواهد بود. آقای قالیباف به عنوان نماینده جمهوری‌خواهان و آقای جلیلی به عنوان نماینده‌ کسانی که به دنبال حکومت اسلامی هستند رقابت خواهند کرد.
به گزارش میار، حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا درباره ثبت نام نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ارزیابی از روند تایید صلاحیت چهره‌های شاخص گفت: ۲۲۵ نفر برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند و ۸۰ نفر در مرحله اول ثبت‌نام تأیید شدند. البته این سوال وجود دارد، این کسانی که تأیید نشدند به خاطر نقص مدارک بوده، رجل سیاسی نبودند یا سن و شرایط اولیه را نداشتند. این باید مقداری از طرف شورای نگهبان و وزارت کشور شفاف‌تر باشد که این افراد که ثبت‌نام کردند به چه علتی تأیید نشدند.
وی افزود: اما این ۸۰ نفری که تأیید شدند، چالش جدی برای شورای نگهبان خواهند بود. چون خیلی از این افراد نماینده مجلس یا مسئول هستند و کسانی هستند که در انتخابات قبلی هم تأیید یا رد صلاحیت شدند. اگر بنا باشد ۶ تا ۷ نفر تأیید شوند با اعتراض ۷۰ تا ۸۰ نفر مواجه خواهند شد و برای مردم هم جای سوال دارد که این افرادی که مسئول و یا وزیر هستند، آیا در جایگاهی که الان در آن هستند هم صلاحیت دارند یا خیر؟ بنابراین چالشی بین نامزدها و شورای نگهبان خواهد بود.

شبیه یک شوی سیاسی بود تا ثبت‌نام سیاسی
این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: به نظر می‌آید اگر احزاب ما قوی بودند و این گزینش‌ها در احزاب بررسی می‌شد و کسانی معرفی می‌شدند که دارای شرایط خوبی باشند و احزاب پاسخگوی عملکرد افراد در آینده باشند، بهتر بود اما الان متأسفانه هرکسی که احساس تکلیف کرده، ثبت نام کرده است. به نظر می‌رسد این ثبت نام‌ها بیشتر شبیه یک شوی سیاسی بود تا ثبت‌نام سیاسی.
کنعانی‌مقدم در ارزیابی بررسی صلاحیت و حضور محمدباقر قالیباف، ۵ نامزد از دولت سیزدهم،  لاریجانی و احمدی‌نژاد گفت: ما از جریان اصولگرا کمپینی راه انداختیم و از آقای قالیباف درخواست کردیم که بیاید. احساس می‌کردیم ایشان کسی باشد که راه شهید رئیسی را ادامه دهد و مجلس هم با او هماهنگ شود. ۲۰۰ نفر از نمایندگان به آقای قالیباف توصیه داشتند که در انتخابات شرکت کند که این پشتوانه بسیار خوبی برای ایشان است. افراد دیگری هم که از دولت آمدند و ثبت‌نام کردند به این شکل است که یک نفرشان در جمع‌بندی وارد عرصه رقابت خواهد شد و بیشتر می‌خواهند از عملکرد دولت دفاع کنند. یک نفر از جریان معتدل و یک نفر هم از اصلاح‌طلب‌ها تأیید می‌شود. بعید می‌دانم صلاحیت آقای لاریجانی و آقای احمدی‌نژاد تأیید شود. شورای نگهبان وقتی صلاحیت یک نفر را رد می‌کند، بعید است دوباره بخواهد او را تأیید کند.
وی گفت: با توجه به شرایط و نامه‌نگاری‌هایی که آقای لاریجانی با شورای نگهبان کردند و بحث‌هایی که در دوره‌های قبل پیش آمد بعید به نظر می‌رسد که تأیید صلاحیت شوند. به نظر می‌رسد در این ایام رقابت بین جلیلی و قالیباف خواهد بود. آقای قالیباف به عنوان نماینده جمهوری‌خواهان و آقای جلیلی به عنوان نماینده‌ کسانی که به دنبال حکومت اسلامی هستند رقابت خواهند کرد.
کنعانی‌مقدم درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر شرایط رقابتی شود و دوقطبی شکل بگیرد، مردم بالای ۵۰ درصد در انتخابات شرکت می‌کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که با توجه به آنکه اعلام کردید رقابت میان قالیباف و جلیلی خواهد بود کدام طیف از جریان اصولگرا از جلیلی حمایت خواهد کرد، گفت: طیف خاصی از آقای جلیلی دفاع می‌کند. بعید می‌دانم در جریان اصولگرایی اجماعی ایجاد شود تا از آقای جلیلی دفاع کنند. بخشی از دولت با ایشان همکاری می‌کنند. اگر آرای خاکستری کف خیابان، عزم‌شان را برای حضور در انتخابات جزم کنند تلاش می‌کنند بین جلیلی و قالیباف، قالیباف را انتخاب کنند.
کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که ثبت نام کدام یک از افراد در انتخابات ریاست جمهوری غافلگیرانه بود، گفت: ثبت نام آقای قالیباف غافلگیرانه بود.

دسته بندی: اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید