سه شنبه، 29 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » یادداشتی اندر اوضاع درمان سیستان و بلوچستان؛ به داد این مردم برسید

آقایان مسئول! کجایید؟

یادداشتی اندر اوضاع درمان سیستان و بلوچستان؛ به داد این مردم برسید

1
528
کد خبر: 73935

در یادداشت زیر از اوضاع درمان سیستان و بلوچستان گفته ایم.
سید خلیل موسوی نیا؛ میار| دوستی روز جاری یک یادداشت برایم فرستاد که تعجب بسیاری کردم، آخر مگر می شود ایرانی باشی و در این شرایط سخت زندگی کنی بعد مسئولان ات بی تفاوت باشند، عین یادداشتش را در زیر می آورم.
«الان ساعت ۴:۴۲ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۱۶ خرداد به علت تب شدید و هذیان گویی فرزند چهار ساله ام، به اورژانس بیمارستان کودکان علی اصغر زاهدان مراجعه کردم. به علت قطعی اینترنت، طبق گفته اپراتور و پزشک از ساعت یک بامداد و عدم وصل شدن آن به علت تعطیلی، مجبور شدم نوبت آزاد بگیرم. به سامانه شکایات ۱۹۰ هم اعلام کردم و جواب منطقی نگرفتم. به علت نداشتن داروخانه، پزشک محترم گفتند باید برای تهیه دارو به سطح شهر مراجعه کنم.»
این مشکل که این دوست ما گفت، تازگی ندارد، دو سه سال پیش خودم در چابهار به دکتر مراجعه کردم تا آزمایشی برای همسرم انجام بدهم، سیستم وصل نشد و در آخر از خیر بیمه گذشتیم و مجبور شدیم آزمایش را که مهم و ضروری هم بود، آزاد انجام بدهیم، البته فقط مشکل از اینترنت نیست، بگذارید باز هم از چابهار بگویم.
هفته پیش خانمی جوان که در بیمارستان بستری بود تماس گرفت و گفت من در بیمارستان چابهار بستری هستم اما دریغ از سیستم خنک کننده در بخش زنان، او مدعی بود که در برخی دیگر از بخش های بیمارستان نیز سیستم سرمایشی وجود ندارد و با وجودی که سال گذشته همین موضوع سر و صدای زیادی در فضای مجازی و رسانه ها ایجاد کرد، هنوز بخش هایی از بیمارستان چابهار هستند که به سیستم سرمایشی مجهز نیستند.
اگر بخواهم بیشتر ادامه بدهم باید از دوست دیگرم نقل کنم که در ایرانشهر درس می خواند، خبرنگار است و هفته پیش وزیر بهداشت برای افتتاحیه ای به ایرانشهر رفت؛ دوست ما تعریف می کرد با اینکه وزیر آمده بود اما من که خبرنگار هستم نتوانستم از ایشان مصاحبه بگیرم و در آخر نیز مردم هم نتوانستند با شخص وزیر صحبت کنند و درد دل شان را بگویند و فقط وزیر بسنده کرد به صحبت کردن با خبرنگار صدا و سیما، بدون اینکه هیچ مطالبه ای از سوی مردم از ایشان مطرح شود.
من خودم خطاب به جناب وزیر می گویم که اگر شما داعیه دار مسیر رئیس جمهور رئیسی هستید، باید خوب بدانید که این اقدام شما نادرست است، اول مردم بعد مسئول، شما باید حرف مردم را گوش می کردید نه اینکه فقط افتتاحیه ای انجام بدهید و تمام، مردم از کمبودهای درمانی حرف های زیادی داشتند که می خواستند به شما بگویند.
حدوداً دو هفته پیش نیز با مدیر اداره مامایی ایرانشهر صحبت می کردم گلایه مند بود از کمبود نیرو و زیاد شدن مراجعات به مراکز درمانی طی یک سال اخیر، واقعاً سوالی که از مسئولان استان دارم این است، شما اینگونه راه رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی را ادامه می دهید، هنوز نتوانسته اید زیرساخت های اولیه که مهمترینش اینترنت هستند را فراهم کنید و حالا داعیه دار مسیر شهدا هستید.
آیا مردم حق ندارند از امکانات اولیه زندگی بهره ببرند، آیا نباید خدمات درمانی در دسترس مردم باشد، آیا نباید این خدمات با بیمه در اختیارشان قرار بگیرد، اگر نمی توانید پس چرا در این پست و مسئولیت هستید، شما را به خدا قسم می دهم با مردم روراست باشید و اگر نمی توانید بدون تعارف استعفا بدهید و اجازه دهید کسان دیگری بیایند شاید مردم به این واسطه راحت تر شوند.
آن از مخابراتی که بعد از چندین سال بالاخره رئیس اش (عیدی زاده) را تغییر دادند و حتی خود دادستانی هم به دلیل کوتاهی هایش، پرونده ای علیه اش تشکیل داده است، این از وضعیت بهداشت و درمان که برای مثال در چابهار هنوز نتوانسته اید بعد از چندین کلنگ زنی برای بیمارستانش که آخرین کلنگ اش در زمان وزارت جناب عین اللهی اتفاق افتاد، تکلیف بیمارستان جدید را تعیین بکنید.
فقط خواهشی که داریم این است که مردم را دریابید، شما میراث دار دولتی مردمی هستید که افتخارش خدمت به مردم بود، تکیه بر جایگاه مهمی زده اید، هر چه سریعتر به داد مردم برسید، این مردم بر گردن شما حق دارند.

دسته بندی: اجتماعی / سلامت
تبلیغ

نظرات

User Avatar
  • علی ملایی
  • در تاریخ : 19 خرداد 1403 11:43

با سلام و عرض ادب و احترام فراوان 

بنده حقیر پدر این آقا پسری هستم که عکس و گذاشتین و بخشی از واقعیت و گزارش دادین.

ممنونم که صدای رسای مردم شریف استان هستید.

فقط صادقانه و خلاصه خدمت تان عرض کنم که شرایط بهداشتی و درمانی در این استان که رییس کمیسیون بهداشت و رییس مجمع خیرین سلامت کشورش بومی این جاست، خیلی دردناک تر و اسفناک تر از این هست ... 🥺😭😞😞😓

  • 1

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید