شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » رسانه » آمریکا بیشتر از گذشته شکننده تر و منزوی

آمریکا بیشتر از گذشته شکننده تر و منزوی

0
625
کد خبر: 54494
گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی میار؛ زیاده خواهی های غیرمعقول و غیر مشروع دستگاه دیپلماسی آمریکا برای استفاده از گزینه مکانیسم ماشه به مانند درخواستش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از شورای امنیت که در ارتباط مستقیم با موضوع برجام  می باشد؛ بار دیگر این کشور استکباری را با شکست مواجه و برای سومین بار پیاپی در عرصه جهانی متحمل شکست دیپلماسی در مقابل ایران نمود. این شکست نه تنها آمریکا را به سمت انزوای جهانی سوق داده بلکه از سوی دیگر به طور جدی اعتبار نداشته جهانی اش را زیر سئوال برده است تا جایی که بار دیگرمتحدان اروپایی اش این کشور را همراهی نکرده و با اقدام آمریکا در خصوص فعال سازی مکانیسم ماشه مخالفت کردند و گفتند که آمریکا با خروج از برجام حق استفاده از بند 11 قطعنامه 2231 را ندارد.
آمریکا بیشتر از گذشته شکننده تر و منزویاکنون که ترامپ و دولتش در عرصه داخلی و بین المللی با بحران ناکارآمدی مواجه است و به شدت میزان محبوبیتش کاهش یافته است؛ به دنبال رهایی از این اوضاع آشفته و نابسامان می باشد و چه بسا تا انتخابات آبان ماه آمریکا دست به بازی های خطرناکی زده و با ترفندهای گوناگون بخواهند در عرصه سیاست و قدرت باقی بمانند و طرح های آشوب ساز و فتنه انگیز خود را در داخل و خارج عملیاتی نمایند. البته برای تحقق تحلیل مزبور باید اندکی صبر کرد تا تحرک بعدی ترامپ با یار غارش پمپئو کلید زده شود که البته این کلید قبلا با برقراری ارتباط میان کشورهای عربی خود فروخته با رژیم صهیونیستی زده شده است و منطقه را نه تنها وارد یک بازی خطرناک نموده‌اند بلکه امنیت حوزه خلیج فارس را نیز با تهدیدی جدی مواجه ساخته‌اند.

از دیوانگان تشنه قدرت و سیاست چون ترامپ و پمپئو بعید نیست که برنامه های زیانبار و خسارت باری را برای منطقه تدارک دیده باشند و بخواهند برشکست های و انزوای سیاسی خود در منطقه، جهان و حتی داخل کشورشان سرپوش گذارند و  با گل آلوده کردن آب؛ اهداف مدنظر خود را پیاده سازند. البته این بخشی و گوشه ای از توطئه های آمریکا به شمار می آید که تحقق آن به همین سادگی نخواهد بود؛ چون جبهه مقاومت منطقه ای و جهانی هرگز نخواهند گذاشت آمریکا به راحتی سلطه نحس استکباری خود را  بر جهان دیکته نماید و با متحدان اروپایی و صهیونیستی اش به غارت منابع ملل دنیا بپردازد.
آمریکا بیشتر از گذشته شکننده ترشده و یکجانبه گرایی و رویکرد منفعت‌محورش به شدت دچار آسیب جدی شده و غرورش در مجامع جهانی لگدکوب گشته است. این آمریکا رو به زوال است و افول ساحرگونه قدرتش آغاز گشته است و بدون تردید در آینده شاهد شنیدن شکست سیاست های راهبردی و استراتژیکی آمریکا در سطح جهان خواهیم بود. این تازه آغاز راه است و دنیا باورکرده است که شاخ غول استکبار مغرور شکسته است و دیگر در جهان نوین که جهانی عاری از قلدری و گردنکشی، ترور، جنگ، غارت و... خواهد بود جایی برای تروریست پرورانِ یاغی فتنه گرِ پیمان شکن وجود ندارد.


ملل دنیا از کشور آمریکا دل خوشی ندارند. هرجا بوی کشتار می آید و بوی قتل و غارتگری؛ پای آمریکائیان در میان است. عامل عقب ماندگی ملل و کشورها در عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فن آوری؛ کشور آمریکا است و قیام یکپارچه دنیا می تواند به پایان این عقب ماندگی بیانجامد و به سلطه جهانی آمریکا در جهان پایان دهد.

باید امیدوار بود مردم آزاده دنیا از انقلاب و مردم ایران که 42 سال است با سلطه نامشروع آمریکا در عرصه های گوناگون مبارزه می کند و به تنهایی جانانه در این راه محکم ایستاده است؛ تأسی کرده و با عزمی راسخ دوران قلدری آمریکا را با همتی مثال زدنی به پایان رسانند و امپراتوری شکست ناپذیر غرب را با اراده خلل ناپذیر خود با شکست مفتضحانه در تاریخ چون شکست و اضمحلال امپراتوری روم بدرقه سازند، این روز دیر نخواهد بود که مظلومان جهان و آسیب دیدگان از این سلطه با گذاشتن زانوی خود بر گلوی استکبار، نفس نحسش را قطع کرده و  با پایکوبی بر جنازه تاریخی استکبار، این پیروزی شیرین را جشن بگیرند و یاد کشته شدگان در این جنگ مقدس را گرامی و عزیز بدارند و این فتح درخشان را تقدیم این مبارزان سلحشور نمایند.        

دکتر اسدالله افشار
دسته بندی: رسانه / اسلاید شو / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید