یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » محاكمه مامور نيروي انتظامي به اتهام قتل يك نوجوان/ در دادگاه تهران انجام شد

محاكمه مامور نيروي انتظامي به اتهام قتل يك نوجوان/ در دادگاه تهران انجام شد

0
396
کد خبر: 28676

میار: جلسه محاکمه مامور نيروي انتظامي كه در جریان طرح پاکسازی معتادان و مواد فروشان به سمت پسر نوجواني شلیک کرده و پيش از اين اتفاق مرگبار، يك بار ديگر فرد ديگري را با شليك گلوله از پای درآورده بود،برگزار شد.

سیدخلیل موسوی نیا/ رسيدگي به پرونده این شلیک مرگبار از سال 95 آغاز شد. در يكي از روزهاي سال 95و در یک پارک جنگلی در حاشیه تهران، تيراندازي مرگباري توسط ماموران پليس رخ داد كه طی آن امیر 16 ساله مورد اصابت یک گلوله قرار گرفت و كشته شد.

مامور نيروي انتظامي که به وی شلیک کرده بود، در بازجویی‌ها مدعي شد: من و همکارانم برای اجرای طرح پاکسازی پارک از معتادان و مواد فروشان به پارک جنگلی اعزام شده بودیم. به محض ورود ما به پارک، معتادان و مواد فروشان همگی فرار کردند ولی چند نفر به سمت ما سنگ پرتاب كردند. من برای دفاع از خود و همکارانم ناچار به شلیک تیر هوایی شدم. چون قسمتی از پارک سنگلاخ بود پایم سر خورد و احتمالا در حال افتادن به زمین تیر از اسلحه‌ام به مقتول شلیک شده است!

وقتی پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد تیر به صورت مستقیم به پسر نوجوان شلیک شده است برای مامور پلیس کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد در حالي‌كه متهم با قرار وثيقه آزاد بود.

در اولين جلسه رسیدگی به این پرونده که چندي پيش در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران تشکیل شده بود، ابتدا نماینده دادستان براي متهم درخواست مجازات كرد و در ادامه اولياي دم شامل پدر و مادر قربانی، در جایگاه ویژه ایستادند و برای مامور پلیس صدور حکم اعدام از سوي قضات دادگاه كيفري يك استان تهران را خواستار شدند و گفتند متهم تنها نان‌آور خانواده آنها را كشته است.

پدر قربانی گفت: پسرم دو هفته قبل از این ماجرا همراه دوستانش برای کار به تهران آمده بود. قرار بود کار مناسبی پیدا کند و در تهران ساکن شود اما بی‌دلیل در پارکي کشته شد كه متهم به زعم خودش براي جمع آوري معتادان آمده بود. پسرم همراه دوستانش برای تفریح به پارک رفته بود. او معتاد یا مواد فروش نبود ولی وقتی به قتل رسید به دروغ به ما گفتند پسرم مواد فروشی می‌کرده است!

سپس مامور پلیس منکر شلیک شد و گفت: وقتی به پارک جنگلی رسیدیم جمعیت زیادی آنجا حضور داشتند. ما تعدادی از معتادان و مواد فروشان را دستگیر کردیم كه پسر نوجوان نيز در ميان دستگير شدگان بود و به يكباره متهمان دستگير شده از جايشان برخاستند و اقدام به پرتاب سنگ به سمت ما كردند. چون زمین پارک لیز و سنگلاخ و حرکت کردن روی آن سخت بود من فقط چند تیرهوایی شلیک کردم. هیچ کدام از تیرهای شلیک شده از اسلحه من با مقتول برخورد نکرده و نمی‌دانم او چطور کشته شده است.

در پایان دفاعیات این متهم قضات دادگاه وارد شور شدند و حکم بازداشت وی را صادر کردند و به دلايلي قرار شد براي گرفتن آخرين دفاعيات تحقيقات بيشتري توسط دستگاه قضايي و كارشناسان در اين پرونده انجام شود. به اين ترتيب متهم روانه بازداشتگاه شد و بالاخره روز گذشته در شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي زالي بوئيني جلسه‌اي براي گرفتن آخرين دفاعيات متهم تشكيل شد.

باز هم اولياي دم براي متهم درخواست قصاص كردند و در ادامه وكيل آنها در جايگاه قرار گرفت و گفت: متهم در دفاعيات خود مدعي شده است زمين غير هم سطح بود و دليلي كه باعث شده است شليك به مقتول بخورد همين بوده است. من و چند كارشناس به محل شليك رفتيم كه هيچ سطح غير هم سطحي در آن محل نديديم و وقتي بررسي‌هاي بيشتري انجام داديم متوجه شديم متهم به قتل قبل از اين هم يك بار ديگر طي تيراندازي، فرد ديگري را به قتل رسانده بود كه در آن پرونده موفق شده بود از عمدي بودن قتل رهايي پيدا كند. حال سوال اصلي بايد از نيروي انتظامي مطرح شود كه چنين آدمي كه يك بار قبل از اين اتفاق موجبات مرگ فردي را فراهم كرده است چرا بايد در ماموريت‌هاي مهمتري كه حتي مهارت آن را هم ندارد به كار گرفته شود.

در ادامه اين وكيل با اشاره به ادعاي وكلاي متهم كه مدعي بودند تير به بازوي! مقتول اصابت كرده و موجبات مرگش را فراهم آورده است،گفت:‌ تير مستقيم به ريه مقتول خورده و موجبات مرگ او را فراهم كرده است. چطور مدعي مي‌شويد تير به بازو اصابت كرده در حالي‌كه حتي تير بعد از اصابت به مقتول از بدن نيز خارج نشده بود. اين بچه نان آور يك خانواده بود و با اين اتفاق مادر و پدر پير او هيچ منبع درآمدي براي گذران زندگي ندارند. من نيز از سوي موكلين‌ام، اولياي دم مقتول درخواست قصاص متهم را دارم كه در جواب پرتاب سنگ پسربچه‌اي از فاصله 10 الي 12 متري او را با يك تير آتشين و شليك مستقيم به سينه‌اش كشته است.

در ادامه متهم در جايگاه قرار گرفت و در بيان آخرين دفاعيات از خود گفت: من قصد كشتن نداشتم، آنها سنگ پراني كردند و من هم شليك كردم!

در انتها قضات شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران وارد شور شدند تا براي متهم تصميم گيري كنند. عكس تزئيني است

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید