یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » پرونده های ویژه » اقدام زشت این مرد بیشرم با 54 پرستار خانگی/ او شماره ها را از شرکت های استخدام پرستاری می گرفت!+ فیلم و تصویر

اقدام زشت این مرد بیشرم با 54 پرستار خانگی/ او شماره ها را از شرکت های استخدام پرستاری می گرفت!+ فیلم و تصویر

0
599
کد خبر: 23088
میار: مردي كه براي پرداخت بدهي خود دست به كلاهبرداري از پرستاران مي‌زد با تلاش‌هاي مستمر تيم عمليات كلانتري 137 نصر دستگير و روانه بازداشتگاه براي انجام تحقيقات تكميلي شد.

سرهنگ كيوان ظهيري، رئيس پليس پيشگيري پايتخت از اقدامات مجرمانه متهم این پرونده پرده برداشت و به خبرنگار میار گفت:‌ متهم براي اين كلاهبرداري‌ها از قشر زناني سوءاستفاده كرده است كه در شركت‌هاي كاريابي نام خود را به عنوان پرستار و مراقب كودك ثبت كرده بودند.
وی افزود: متهم براي اينكه بتواند اطمينان آنها را كسب كند با انواع ترفند‌ها خودش را فردي متشخص نشان مي‌داد و در ادامه خانمي ‌را كه با وي براي مراقبت از كودكش قرار گذاشته بود به بيمارستاني در غرب تهران مي‌برد و از طعمه خود درخواست مي‌كرد كه نزد فرزندش در بخش بستري كودكان برود.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه گفت: متهم براي اينكه شكات شك نكنند به آنها كارت ملي و يك كارت عابربانك كه براي مالباخته ديگري بود را تحویل مي‌داد و مي‌گفت پرستار پيشين فرزندش بالاي سر تخت در بخش کودکان است و بايد با او تسويه حساب كند.
وی ادامه داد: به این صورت، پس از جلب اعتماد مالباختگان، مرد کلاهبرداراز مالباخته مي‌خواست بچه را از پرستار قبلي تحويل بگيرد اما وقتي مالباخته مي‌خواست به سراغ كودك برود وی از مالباخته که مسلما وسایلش را نیز با خود به همراه داشت، تقاضا می کرد كه اموالش را همان جا داخل ماشين بگذارد، چراكه قرار است بچه را نيز به خانه ببرند و از طرفی اجازه ندارند گوشی موبایل را به بخش کودکان ببرند.
وی تصریح کرد: از آنجايي كه شركت كاريابي شماره تماس متهم را در اختیارپرستاران قرار می‌داد، اين افراد به متهم اطمينان می کردند و به حرف وي نيز گوش مي‌دادند و وقتي براي تحویل گرفتن بچه از پرستار قبلی به بیمارستان پا می گذاشتند تازه متوجه مي‌شدند كه متهم چه كلاهي سرشان گذاشته است.
وی با اشاره به دستگیری متهم توسط تیم عملیات کلانتری 137 نصر توضیح داد: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران سریعا وارد عمل شدند و از آنجایی که در روز هشتم بهمن ماه به کلانتری سه پرونده در این زمینه ارجاع شده بود با انجام اقدامات و عملیات فنی ویژه، او را که هیچ گونه رد پایی از خود به جا نمی گذاشت زمینگیر و دستگیر کردند.
وی در ادامه گفت: براساس ادعاي متهم، وي يك و نيم سال تبهكاري‌هاي خود را انجام داده است كه انتظار مي‌رود شكات او بيشتر از اين تعداد باشند و خيلي از آنها براي شكايت به دليل ترس از آبرو اقدام نكرده اند چراکه متهم گوشی و انواع مدارک هویتی شکات را به سرقت می برد و بعد از آن با شکات تماس برقرار می کرد و برای مثال عنوان می کرد در صورت شکایت مدارک هویتی آنها را خواهد فروخت و یا تصاویر خصوصی شان را در فضای مجازی پخش خواهد کرد.
سرهنگ ظهيري با يادآوري اين نكته كه تا به الان 54 نفر شاكي براي متهم شناسايي شده است، اعلام كرد:‌ از شهروندان درخواست مي‌شود به هيچ فرد غريبه‌اي، تحت هر عنوانی و هر چند كه ظاهر متشخص و آراسته‌اي داشته باشند اطمينان نكنند تا هدف سارقان و كلاهبرداران اينچنيني قرار نگيرند.
همچنين،‌ رئيس پليس پيشگيري پايتخت از خانم‌هايي كه به اين شكل تحت كلاهبرداري قرار گرفته‌اند درخواست كرد براي طرح شكايت به كلانتري 137 نصر مراجعه كنند و مطمئن باشند كه شكايت‌شان نزد پليس محفوظ خواهد ماند و ادامه داد: متهم مدعی شده است برای رفع نیازهای مالی اش دست به چنین کاری زده است که با توجه به طولانی بودن مدت اقدامات مجرمانه اش احتمال می رود شکات بیشتری برای شکایت اقدام خواهند کرد.
همچنین وی با هشدار به شرکت های کاریابی، پرستاری و خدماتی با توجه به شلوغی های آخر سال و نزدیک بودن ایام نوروز،  عنوان داشت باید در معرفی افراد به نیروهای خود دقت عمل لازم را داشته باشند و همانطوری که از کارمندان خود انواع تعهدات را می گیرند، از مشتری های خود نیز اطمینان کامل را فراهم بیاورند و بعد از آن فرد جویای کار را به طرف مقابل معرفی کنند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید