دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » همه چیز راجع به قتل ملیکا کوچولو/ متهم به قصاص محکوم شد+ تصویر

همه چیز راجع به قتل ملیکا کوچولو/ متهم به قصاص محکوم شد+ تصویر

0
2 642
کد خبر: 19724
میار: بالاخره رای پرونده قتل ملیکا کوچولو صادر شد. محمدجواد شمس براساس رای قضات دادگاه کیفری یک استان اصفهان به یک بار قصاص از بابت قتل عمدی و اعدام از بابت تجاوز محکوم شده و این رای قابل فرجامخواهی در دیوان عالی کشور است.

هفتم مهر ماه سال جاري بود كه خبري در رسانه ها اعلام شد مبني بر كودك آزاري منجر به مرگ دختربچه اي از اهالي فلاورجان. بنا بر اين گزارش، در اين روز کودک حدودا چهار الی پنج ساله اي به بيمارستان منتقل مي شود كه پيش از ورود به اورژانس جان باخته بود. پس از اعلام اين موضوع، کارشناسان بهزیستی و پزشكي قانوني بررسی این پرونده در دستور کار خود قرار مي دهند. این واقعه اسفناک از سوی همسایگان به مرکز اورژانس شهرستان فلاورجان اعلام شده و بنا بر اظهارات همسایگان و نیروهای اورژانس این کودک به دنبال ضرب و شتم در خانه جان باخته بود.

فرداي روز اين اتفاق،‌ احمد خسروی وفا، رییس کل دادگستری استان اصفهان در زمينه دستگيري متهمان اين پرونده مصاحبه اي انجام داد و گفت: در پی وقوع قتل ملیکای پنج ساله اهل و ساکن فلاورجان اصفهان که در اثر شکنجه قربانی یک معامله شوم مواد مخدر شده بود، با اقدامات سریع قضایی پنج متهم از جمله متهم اصلی مظنون به قتل این پرونده در کمتر از 24 ساعت دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

این پرونده نیز مثل خیلی از پرونده های دیگر جنایی مورد بررسی قرار گرفت و برای قاتل ملیکا کوچولو بالاخره قصاص صادر شد اگرچه او در روز محاکمه خودش به طور کامل منکر ارتکاب جنایت بود. احمد خسروی وفا در تشریح آخرین جزئیات پرونده قتل ملیکا گفته است: متهم از جهت قتل به قصاص و از جهت تجاوز به عنف نسبت به فرد دیگری به اعدام محکوم شده است! متهم به قتل همچنین به جهت آدم ربایی نسبت به ملیکا، خواهر و برادرش به بیست سال حبس، کودک آزاری ملیکا به یک سال حبس و حبس غیرقانونی این دختربچه به چهارسال حبس محکوم شد. این رای در دادگاه کیفری یک استان اصفهان صادرشده و قابل تجدید نظر خواهی از سوی محکوم علیه است.

دسته بندی: قضایی و حقوقی / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید