شنبه، 6 مرداد 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » شبکه های اجتماعی » چرا پوشیدن لباس با رنگ متفاوت مهم است

توضیحات یک طراح مد؛

چرا پوشیدن لباس با رنگ متفاوت مهم است

0
36
کد خبر: 73926

یک طراح توضیح می دهد که چگونه هر رنگ لباس، تصور مردم را نسبت به شما تغییر می دهد.
به گزارش میار، رنگ اغلب اولین چیزی است که مردم هنگام انتخاب یک لباس به آن نگاه می کنند. اما طراح گرافیک و اینفلوئنسر خودخوانده ویرا (vira.yankoo) می‌گوید که انتخاب‌های رنگی شما بر نحوه دید مردم تأثیر می‌گذارد - چه خوب و چه بد.
او به نیوزویک گفت: «رنگ‌هایی که می‌پوشیم بر اولین تأثیری که می‌گذاریم تأثیر می‌گذارند، زیرا احساسات خاصی را برمی‌انگیزند و حتی بر رفتار ما تأثیر می‌گذارند». "این به ارتباطات روانی ما و روشی که رنگ ها مغز ما را تحریک می کنند مربوط می شود."
بر این اساس، رنگ های مختلف به طور ناخودآگاه می توانند بر همه چیز از خلق و خو گرفته تا سیستم اعتقادی شما تأثیر بگذارند. اگرچه این یک رشته تحصیلی نسبتاً جدید است، این روزها بیشتر، روانشناسی رنگ در دنیای هنر ریشه دوانده است و مدتهاست که بر تصمیمات بازاریابی، طراحی گرافیک، مد و استایل داخلی تأثیر گذاشته است.
ویرا می گوید: «بسیاری از شرکت‌ها رنگ‌های برند خود را با هدف خاصی مانند برانگیختن احساس امنیت، مثبت بودن یا سلامتی انتخاب می‌کنند. ما می توانیم همین کار را با رنگ لباس هایی که می پوشیم انجام دهیم تا بر درک مردم از خودمان تأثیر بگذاریم.»
با این حال، اهمیت رنگ جهانی نیست، زیرا مغز ما بر اساس ترکیبی از نگرش‌های فرهنگی و تجربه شخصی به رنگ‌ها معنا می‌دهد.
ویرا می گوید: «به عنوان مثال، رنگ قرمز می تواند نشان دهنده خشم در ژاپن و شور و اشتیاق در ایالات متحده است اما افراد با پیشینه‌های مختلف ممکن است به رنگ‌های کاملاً متفاوت واکنش نشان دهند، مانند دیدن یک زن فریبنده که قرمز پوشیده است، که ارتباط بین قرمز و اشتیاق به آمریکایی‌ها را عمیق‌تر می‌کند.»
ویرا در ویدیوی وایرال شده خود که در TikTok به اشتراک گذاشته شده، طیف وسیعی از لباس‌ها را به نمایش می‌گذارد و توضیح می‌دهد که هر انتخاب چگونه بر ادراک افراد تأثیر می‌گذارد.
ویرا که با یک ژاکت خاکستری شروع می گوید، می‌گوید این رنگ اثر آرام‌بخش دارد، اما همچنین می‌تواند پوشنده را بالغ‌تر و خنثی‌تر نشان دهد. ویرا گفت، به دلیل نادر بودن آن در طبیعت، بنفش معمولاً با تجمل همراه است. یک لباس تمام مشکی می تواند حال و هوای غم انگیزی ایجاد کند اما من آن را به خاطر راحتی و طبیعت مرموزش دوست دارم.
بنابراین، چگونه لباس خود را برای ایجاد جلوه ای که می خواهید تنظیم می کنید؟ ورا استفاده از چرخه رنگ را توصیه می کند. چرخه های رنگی که بر اساس رابطه رنگی آنها با یکدیگر سازماندهی می شوند، معمولاً در هنر و طراحی برای کمک به انتخاب یک سبک استفاده می شوند.
ویرا می‌گوید: "رنگ‌هایی که روی چرخ در مقابل هم قرار دارند، بهترین کار را با هم دارند. به عنوان مثال، بنفش و زرد، یا قرمز و سبز."
کاربران TikTok مجذوب ویدیوی Vira شدند و این کلیپ بیش از 1.1 میلیون بازدید و بیش از 142000 لایک دریافت کرد.
Em اظهار کرد: "این ویدیوها برای من بسیار جذاب هستند."
لیز پست کرد: "من عاشق جزئیات هستم."
cotton33_3 نظر داد: "من می خواهم همه را با رنگ قهوه ای بغل کنم، نمی دانم چرا."

کلید واژه ها:
طراح, دیزاینر, لباس
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید