یکشنبه، 27 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » کلان » محمد جلال مآب در وقت اضافه آمد!

سردار حسین دهقان رفت

محمد جلال مآب در وقت اضافه آمد!

0
414
کد خبر: 73873

سردار حسین دهقان از شورای توسعه سواحل مکران رفت، او برنامه های بلند مدت زیادی برای توسعه سواحل مکران و پسکرانه داشت اما به نظر می رسد خودش متوجه این موضوع شده است که توسعه این منطقه با اوضاع کنونی استان ممکن نیست، آیا محمد جلال مآب در مدت زمان کوتاهی که از دولت سیزدهم مانده، کاری برای مردم منطقه مکران خواهد کرد؟

به گزارش میار، حکمی که امروز توسط محمد مخبر امضا شده حکم جالب توجهی است.

یک انتصاب تازه برای توسعه سواحل مکران

«جناب آقای محمد جلال‌مآب

به استناد اصل (۱۳۱) قانون اساسی و تبصره‌های (۱) و (۲) بند (الف) مصوبه جلسه مورخ ۲۰/۶/۱۴۰۱ هیئت محترم وزیران، به موجب این حکم به سمت «دبیر شورای توسعه سواحل مکران» منصوب می‌شوید.

امید است در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با توجه به اصول عدالت‌محوری، پاکدستی و فسادستیزی، حفظ روحیه انقلابی و جهادی و با سرلوحه قرار دادن «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» و مفاد «عهدامه مدیران دولت مردمی» در تحقق شعار دولت مردمی- ایران قوی» موفق و سربلند باشید.

محمد مخبر

سرپرست ریاست جمهوری»

قبل از جلال مآب، حسین دهقان سمت ایشان را بر عهده داشته است، به شما می گوییم جلال مآب کیست اما اول برویم سراغ حسین دهقان!

حسین دهقان و توسعه مکران

آمدن سردار حسین دهقان ما را به توسعه خوشبین کرده بود چرا که به نظر می رسید یک مدیر توانمند نزدیک به حاکمیت توانایی های بیشتری برای توسعه مکران خواهد داشت اگرچه با گذشت حدوداً بیش از دو سال ایشان نیز با وجود موانعی که سد راه توسعه مکران شده است، عملاً کاری از دستشان بر نیامد.

چرا می گوییم بر نیامد، خیلی ساده است، بروید اخبار سیستان و بلوچستان را بخوانید تا متوجه ماندگار بودن عمق محرومیت با تمام تلاش های صورت گرفته برای رفع محرومیت بشوید، برای نمونه همچنان بیمارستان امام علی چابهار در بدترین وضعیت خدمات رسانی می کند و خبری از تأسیس بیمارستان جدید در چابهار نیست البته خبر هست اما هیچ اتفاقی واقعاً نیفتاده است و جریان آبرسانی در مهمترین شهر این منطقه یعنی چابهار را هم که می دانید، مردمی لب اقیانوس هنوز تشنه اند اگرچه تلاش های زیادی برای آبرسانی به منطقه و مردم شده است.

حسین دهقان توانمند بود؟

روزنامه اعتماد طی مطلبی درباره حسین دهقان اینگونه نوشته است: «در دوران وزارت دفاع حسین دهقان ، مهم‌ترین اتفاق دیپلماسی دولت روحانی رخ داد؛ مذاکرات ایران با گروه 1+5 نتیجه داد و منجر به برجام و قطعنامه 2231 شد. دهقان در طول حضورش در کابینه و بعد از آن، از دولت بدگویی نکرد و بعضا حمایت هم کرد.»

به نظر می رسد، سردار حسین دهقان گزینه ای بود که هم می توانست شورای توسعه مکران را به سازمان تبدیل کند هم توانایی این را داشت که منطقه را توسعه دهد اما نتوانست، چرا؟ چون موانع زیاد هستند و هر کس که برای اولین بار پا به منطقه بگذارد خودش هم متوجه این موضوع می شود، این نکته نیز بماند که مجلس کنونی که هنوز چند روزی به خط پایان اش مانده است، با تبدیل شورای توسعه مکران به سازمان مخالفت کرد.

محمد جلال مآب کیست

جلال مآب گزینه آشنایی برای مردم ایران است اما نه به واسطه توسعه منطقه محروم بلکه به واسطه توسعه عتبات؛ بله، او پیش از این در سمت «رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات» بوده است.

او کارهای اجرایی دیگری هم داشته است و شاید جالب ترین سمت او مدیر عاملی شرکت گل گهر سیرجان باشد، یعنی او کار اقتصادی نیز انجام داده است آن هم برای شرکتی همچون گل گهر سیرجان اما به نظر می رسد تا به حال در قامت سمتی مانند سمت «رئیس شورای توسعه سواحل مکران» انتخاب نشده بود.

بنابراین گزارش، نباید از ایشان هم انتظار توسعه داشت چرا که هم در وقت اضافه تشریف آورده اند و هم اینکه وقتی حسین دهقان با آن همه سابقه مدیریتی اش نتوانست توسعه مکران را آنطور که خودش گفته بود یعنی «شانگهای و دوبی کردن سواحل مکران»، عملیاتی کند، در نتیجه انتظار معجزه از جلال مآب نیز نداشته باشد، توسعه مکران هم بماند برای وقتی دیگر، شاید در دولت چهاردهم و شاید هم در دولت پانزدهم و الی آخر.


دسته بندی: اقتصادی / کلان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید