دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » سینمای ایران » مصاحبه ای با نویسنده فیلم بی بدن؛ چرا این همه حاشیه دارد

درباره بی بدن

مصاحبه ای با نویسنده فیلم بی بدن؛ چرا این همه حاشیه دارد

0
37
کد خبر: 73615

فیلم سینمایی بی‌بدن، همان‌طور که انتظار داشتیم بلافاصله پس از اکران گرفتار حاشیه شد.
به گزارش میار، اول الناز شاکردوست و بعد هم خانواده غزاله و آرمان. قبل از اکران بی‌بدن هم مشخص بود این فیلم به‌خاطر سوژه ملتهب خود درگیر حاشیه خواهد شد. کاظم دانشی، نویسنده فیلمنامه در گفتگو با خبرآنلاین به برخی ابهامات پاسخ داده است.
بی‌بدن مشخصا داستان زندگی غزاله و آرمان است؟
خیر، «بی‌ بدن» بیشتر در مورد روابط اجتماعی آدم‌ها و همچنین اتفاقی جنایی در دل این جامعه است. «بی‌ بدن» از چند پرونده مشابه این چنینی نوشته شده و شایعه‌هایی وجود دارد که از یک پرونده خاص نوشته شده؛ اما این طور نیست و همچون فیلمنامه «علفزار» از چند پرونده نوشته شده است.
در سال‌های اخیر نقش قوه قضائیه در سینما پر رنگ‌تر شده است، فکر می‌کنید این همکاری تا چه اندازه آینده‌نگری برای کاهش جرم و آسیب اجتماعی در جامعه به شمار می‌آید؟
اساسا نگاه من همین است، نه تنها درباره فیلم‌هایی که خودم کار کرده‌ام، بلکه درباره پرداختن به تمام آثار جنایی، معتقدم که یک نوع عامل پیشگیرانه در بحث وقوع جرم دارد و از طرفی هم این مدل فیلم‌ها بعد آموزشی دارند و گاها امروز فهم و جا انداختن این ماجرا برای مدیران بسیار سخت شده است.
این نوع فیلم‌ها تا چه اندازه می‌تواند در کاهش آسیب‌های تاثیرگذار باشد؟
مسئله این است که اگر همه افراد کمک کنند و اهمیت پرداختن و صحبت‌کردن درباره این موضوعات را درک کنند، بیش از هرچیز دیگری بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد.
باتوجه به نیاز جامعه به خنده و استقبالی که از کمدی می‌شود فکر می‌کنید فیلم‌هایی با محوریت اجتماعی تا چه اندازه گیشه خود را دارند و مورد استقبال عمومی قرار خواهند گرفت؟
باتوجه به سابقه‌ای که از «علف‌زار» وجود دارد که پر فروشترین‌ فیلم سال شد و مردم دوست داشتند و در شبکه نمایش خانگی بسیار مورد استقبال قرار گرفت، فکر می‌کنم این فیلم هم بتواند جایگاه ویژه خود بین مخاطبان را پیدا کند و گیشه خوبی هم به دست بیاورد، کما اینکه به نظر من هم بازیگران خوبی در آن ایفای نقش کردند، هم داستان جذابی دارد و هم یک هشدار برای جلوگیری از وقوع جرم است.

دسته بندی: فرهنگی / سینمای ایران
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید