پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » جزئیات برگزاری نمایشگاه بهاره برای تهرانی ها

باز آمد بهار

جزئیات برگزاری نمایشگاه بهاره برای تهرانی ها

0
36
کد خبر: 73605

رئیس اتاق اصناف تهران جزییات برگزاری نمایشگاه‌ بهاره تهران در پنج نقطه تهران را تشریح کرد.

به گزارش میار، حمیدرضا رستگار امروز در نشست خبری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت ماه رمضان گفت: براساس قانون نظام صنفی توزیع کالا به صورت مستقیم در اختیار اصناف است و تجربه نشان داده که هر زمان مسیر اصلی توزیع کالا که قانون مشخص کرده تغییر کند، متضرر اصلی آن جامعه و به عبارتی مصرف کنندگان است، لذا نمایشگاه‌ها فرصتی برای تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان است و هدف از برپایی این نمایشگاهها عرضه کالای با کیفیت و با نازل‌ترین قیمت است. 

رئیس اتاق اصناف تهران بیان داشت: طی جلساتی که توسط اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و وزارت صمت برگزار شد مقرر شد تا رویداد برگزاری نمایشگاه های بهاره به بهترین شکل انجام شود و لذا در سال جاری نمایشگاه عید تا عید (عید نوروز و عید رمضان) از 15 لغایت 25 اسفند در 5 نقطه تهران (شرق، غرب، جنوب، مرکز و شمال) برگزار می شود.

وی بیان داشت: دغدغه ما این است که خارج از روند قانونی افرادی برای برپایی نمایشگاه ها بهاره ورود می کنند که اساسا قانون هیچ مسئولیتی را بر عهده آنها نگذاشته است. این در حالی است که برپایی نمایشگاه نیاز به ساز و کار و مشروعیت قانونی دارد. 

رستگار بیان داشت: کالاهایی که در نمایشگاه بهاره  کالاها براساس نظر کارشناسی عرضه می شود و بازرسی و نظارت نیز جز مسائل مهم ما دراین نمایشگاه ها محسوب می شود. 

وی با بیان اینکه استاندار و سازمان صمت تاکید دارد که برگزاری نمایشگاه‌های بهاره باید زیر نظر اتاق اصناف باشد، بیان داشت: در نمایشگاه های غیر مجاز که با عنوان نمایشگاه بهاره برگزار می شود، متاسفانه اجناس بدون شناسنامه، بدون فاکتور و در موارد اجناس سرقتی عرضه می‌شود و این موضوع مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد. 

رستگار اظهار داشت: در نمایشگاه بهاره کالاها با تخفیف 20 تا 60 درصد عرضه می‌شود. 

وی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری سرای های ایرانی و عرضه گسترده لوازم خانگی توسط این سراها، افزود: استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور برای آحاد جامعه باید عادلانه باشد و اگر کسب و کاری راه اندازی شود که هزاران واحد صنفی  دچار آسیب شود و هزاران نفر دچار آسیب و خسران شود، نیاز به رسیدگی و آسیب شناسی دارد. شاید برگزاری چنین مراکزی برای عرضه در شهرهای بزرگ لازم باشد، اما باید بیرون از شهر باشد، لذا باید ایجاد چنین فضاها و امکانات و به عبارتی واحدهای اقتصادی با مشورت اتاق اصناف انجام شود.

در ادامه این نشست احمد ابوالحسنی نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نمایشگاه بهاره زیر نظر اتاق اصناف امسال در پنج منطقه پارک ارم، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای خاوران، شهرآفتاب و مصلی تهران برگزاری می‌شود. اولویت ما حضور تولید کنندگان و اصناف دارای جواز صنفی در این نمایشگاه است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: در نمایشگاه بهاره کالایی مانند پوشاک، کیف، کفش، مواد غذایی، شیرینی و شکلات عرضه می‌شود، کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه بین پنج تا 60 درصد تخفیف خواهد داشت. 

ابوالحسنی بیان داشت: با توجه به حضور تولید کنندگان امکان اعمال تخفیف برای برخی از کالاها مانند پوشاک تا 60 درصد وجود دارد. البته در نمایشگاه بهاره همچنین کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، شکر و روغن با قیمت مصوب و بر مبنای قیمت روز عرضه می شود. این نمایشگاه‌ها  از از تاریخ 15 تا 25 اسفند برگزار می شود از ساعت 10 صبح تا 21 آماده ارائه خدمات است، اما در روزهای ماه مبارک رمضان فعالیت این نمایشگاه‌ها از ساعت 15 تا 22 خواهد بود.

دسته بندی: اجتماعی / شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید