یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » کلان » چرا مدیرعامل شهر جدید تیس آمار نمی دهد

عدم پاسخگویی یک مدیر

چرا مدیرعامل شهر جدید تیس آمار نمی دهد

0
1 019
کد خبر: 73579

تصویر مربوط به دیدار مدیرعامل شهر جدید تیس با رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان است

مریم سادات موسوی نیا| پیشرفت فیزیکی واژه ای آشناست برای افرادی که این روزها دنبال پیشروی ساخت مسکن شان در طرح نهضت ملی مسکن هستند اما واقعاً چرا مدیر عامل شهر جدید تیس که به قول دوستان جزو مدیران جهادی است، هیچ آماری ارائه نمی دهد.

به گزارش میار، طبق آخرین اخباری که منتشر شده است و بر اساس ادعای مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، باید انتظار داشته باشیم جمعیت نسبتاً زیادی، سال آینده ساکن شهرک های تازه تأسیس سواحل جنوبی ایران شوند که منجمله این شهرک ها تیس است.

شهر جدید تیس کی به بهره برداری می رسد

بهره برداری کامل از این شهر مشخص نیست که چه زمانی میسر شود اما طبق گفته علیرضا جعفری معاون وزیر راه، باید سال دیگر قسمتی از این شهرک آماده بهره برداری باشد و مشخصاً وی درباره پیشرفت فیزیکی پروژه نیز اظهار نظر کرده است.

وی در مصاحبه اخیر خود گفته است: اجرای هزار و 500 واحد مسکونی نهضت ملی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و احداث خدمات روبنایی از جمله مدرسه، مسجد، واحدهای تجاری و مرکز محله در حال انجام است.

حالا به بررسی این مسئله می پردازیم که آیا این ادعای معاون وزیر راه واقعیت دارد یا خیر.

دو قسط گرفته و هیچ کاری نکرده اند

شهروندی چابهاری که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده است، گفت: با آمدن رئیس جمهور رئیسی تصور کردیم همه چیز درست می شود و ما هم به امید ایشان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردیم و برای خانه دار شدن به شهر جدید تیس معرفی شدیم.

وی ادامه داد: دو قسط 50 میلیون تومانی از ما گرفتند، هر بار می گویند به زودی واحدتان ساخته می شود اما هر بار که می رویم فقط وعده می شنویم و تا جایی که اطلاع داریم پول ما را گرفته اند تا واحدهای دیگر را سریع تر بسازند و تحویل بدهند و واحدهای ما روی هواست.

این شهروند چابهاری افزود: با این شیوه که اینها پیش می روند، اصلاً امیدی به ساخت نداریم و ای کاش واحد ما نیز داخل شهر افتاده بود، اکنون به واحدهای نهضت ملی مسکن که داخل شهر می سازند مراجعه کنید، متوجه می شوید که پیشرفت فیزیکی آنها خیلی بیشتر از شهر جدید تیس است.

چه خبر از مدیر جدید؟

شهروند دیگری که بارها به شرکت مراجعه داشته است، گفت: من از وقتی که ثبت نام کرده ام چند باری به شرکت شهر جدید تیس سر زده ام، اوایل مدیر عاملی بود که شماره اش نیز در سایت موجود است، همیشه نیز پاسخگوی همه بود و دفتر کارش نیز داخل پروژه بود نه داخل شهر.

وی ادامه داد: از وقتی مدیر عامل جدید آمد نه می دانیم کیست و نه او را دیده ایم و نه شماره ای از او داریم و فقط می دانیم که همیشه در جلسه است، به نظر می رسد آقای قربانی مدیرعامل جدید، فقط به فکر رفتن به پست های بالاتر باشد و هیچ انرژی صرف پیشرفت کار نمی کند.

این شهروند چابهاری افزود: ای کاش ایشان نیز به فکر بودند و به جای اینکه مثل مدیران غیر جهادی دفتر کارش را به داخل شهر می آورد، همانجا بالاسر پروژه می ماند و دل به کار می داد تا کار جلوتر برود.

شفافیت به شیوه شهر جدید تیس

به سایت شهر جدید تیس با آدرس https://tis.ntdc.ir سر می زنیم، جالب است که شماره مدیر عامل سابق همچنان در سایت موجود است و از مدیران کل نیز شماره دو نفر دیگر یافت می شود، یکی از شماره ها مربوط به امان الله کردی است برادر عبدالرحیم کردی معروف.

دنبال شماره مهدی قربانی می گردیم اما اثری از شماره ایشان نیست، البته نبودن شماره مدیر عامل دلیلی بر کم کاری ایشان نیست اما وجود شماره مدیر عامل سابق برایمان خیلی عجیب است، آیا ایشان انتظار دارند مردم از مدیر عامل سابق جواب بگیرند؟

یک سامانه شفافیت نیز در سایت وجود دارد که بیشتر بخش های آن خالی هستند و در بخش عملکرد نیز هیچ چیزی یافت نمی کنیم و در انتها به اخباری می رسیم که از مهدی قربانی در سایت به اشتراک گذاشته شده است.

یکی از اخبار را باز می کنیم که مربوط به دیدار ایشان با رهبری است، جالب است که سایت شهر جدید تیس ایشان را مهمان ویژه رهبر معرفی کرده است، عنوان خنده داری به نظر می رسد، آیا رهبر خودش هم با مهمان ویژه بودن ایشان موافق است.

اصلاً برای رهبر که در آخرین سخنان خود از همه کار بودن توده مردم صحبت کرده بود، آیا مهم تر است که مهدی قربانی هم در میان مهمان ها حضور داشته باشد یا برای رهبر حضور همه مردم مهم است؟ اصلاً چه دلیلی دارد ایشان خودشان را از توده مردم بالاتر بدانند.

باز هم در سایت سرچ می زنیم اما موضوع مهم تر دیگری پیدا نمی کنیم، سعی می کنیم به مدیرعامل مستقیماً دسترسی پیدا کنیم اما باز هم راه بسته است و حتی با اینکه شماره تلفن خودش را پیدا می کنیم باز هم جواب دریافت نمی کنیم، امیدواریم مسئولان امر در این باره چاره اساسی کنند.

دسته بندی: اقتصادی / کلان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید