پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » خرد » مناسب ترین قیمت بلیت پرواز، مربوط به کدام سایت است؟!

راهنمایی سفر با میار

مناسب ترین قیمت بلیت پرواز، مربوط به کدام سایت است؟!

0
101
کد خبر: 73578

خرید بلیت پرواز از سایت علی بابا تجربه شخصی من است و از وقتی که با سپهر 360 آشنا شدم، فهمیدم بسیاری از قیمت های علی بابا به صرفه نیستند و اتفاقاً این موضوع درباره بیشتر شرکت های معروف ایرانی مانند علی بابا نیز صدق می کند، در انتهای این مطلب درباره رزرو اقامتگاه نیز با شما صحبت خواهیم کرد.

به گزارش میار، خرید از سایت علی بابا یا به قول معروف پلتفرم علی بابا، برای خیلی از ما خوشایند است و احتمالاً تعریف های زیادی نیز از دوستان و آشنایان و حتی رسانه های خودمان بابت خرید بلیت از سایت علی بابا شنیده ایم که جای تعجب هم نیست، چرا که این شرکت به شدت در زمینه تبلیغات در ایران هزینه کرده است.

ماجرا وقتی جالب تر می شود که بدانید علی بابا نیز مانند دی جی کالا برای خودش مجله خبری تأسیس کرده است و بیشتر به موضوعات گردشگری در ایران می پردازد و این رویه ای مرسوم است برای اینکه اینگونه پلتفرم ها بتوانند در ایران خودشان را به خوبی جا کنند و اجازه ندهند رسانه ها با عملکرد آنها را در بته نقد ببرند چرا که سایت خودشان قدرت بیشتری از رسانه پیدا کرده است.

لغو مجوز فعالیت

همین خرداد امسال بود که علی بابا مجوزش لغو شد، دلیل آن نیز گرانفروشی عنوان شده بود، برای مثال خبری در این باره که از سایت خبرگزاری ایرنا نقل شده است را در زیر می خوانیم:

«معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی از تعلیق مجوز فعالیت مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری علی بابا به علت گران فروشی خبر داد.

حسن خوشخو توضیح داد: روز گذشته دستور تعلیق فروش پروازها به علی بابا ابلاغ شد و از امروز دسترسی این شرکت به پروازها قطع خواهد شد.

وی تعلیق فعالیت‌های مجموعه خدمات مسافرتی علی بابا را ناشی از عدم رعایت قیمت مصوب اعلام کرد و گفت: تعلیق مجوز فعالیت این مجموعه به دلیل بی توجهی به تذکرات و ادامه روند گران فروشی است.»

همه سایت های فروش پرواز اینگونه اند

علی بابا و هر سایت معروفی که به ذهن تان می رسد در واقع اول از همه به فکر هزینه برند و تبلیغات خود است، یعنی پولی که از شما می گیرند مسلماً با برند معروف شان رابطه مستقیم دارد و فرق است بین اینکه شما بلیت تان را از یک سایت معروف رزرو کنید یا سایتی ناشناخته اما معتبر.

در حقیقت سایت سپهر 360 بهترین سایتی است که ما می توانیم به شما معرفی کنیم تا از آن بلیت های پروازی خود را بخرید، حتماً در اولین فرصت به این سایت سر بزنید تا از گزینه های متنوع و قیمت های مناسبی که در اختیار شما برای انجام پروازتان می گذارد مطلع شوید.

نکته جالب اینکه این سایت خودش خرید و فروشی انجام نمی دهد و در واقع بهترین قیمت ها را از همه سایت ها گلچین می کند و در اختیار شما قرار می دهد و شما را به سایت های آنها لینک می کند تا شما بتوانید با خیال راحت از پلتفرم های معتبر خرید و فروش بلیت پروازی، رزرو پرواز خود را انجام دهید.

بعد از پرواز چه کنیم؟

می پرسید که بعد از پرواز چه کنیم، باید بگویم بعد از پرواز کارتان کمی سخت است چرا که پیدا کردن اقامتگاه به پلتفرم های زیادی می رسد که برخی حتی بیلبوردهایشان در سراسر شهر پخش است اما خب واقعاً رزرو از آنها به صرفه نیست. 

می پرسید چطور؟ خب باید بگویم در پلتفرم های رزرو اقامتگاه هر کسی که دلش بخواهد می تواند اقامتگاه خود را با مدارکی که دارد ثبت کند اما نکته اینجاست که تعیین قیمت مثل خیلی از پلتفرم های خرید و فروش کالا در ایران، دست خود فرد است.

برای مثال اگر من ویلایی در چابهار دارم، قیمت اجاره یک شب این ویلا را هر چقدر دلم بخواهد می گذارم و در این زمینه شما مواجه با یک بازار آزاد هستید که از قانون عرضه و تقاضا پیروی می کند و همین موضوع کار شما را کمی سخت می کند.

با این حال فعلاً با شرایطی که وجود دارد چند سایت را در این زمینه به شما معرفی می کنیم که به نظر می رسد از بقیه پلتفرم ها فعلاً بهتر هستند اما بعداً را خبر نداریم: لیدوماتریپ، شب، میهمان شو، هتل یابان و جاجیگا.

جمع بندی

این مطلب تبلیغ و رپرتاژ آگهی نبود و صرفاً برای آگاهی بیشتر شما کار شد و ما قصد داشتیم با معرفی سایت سپهر 360 و همچنین چند سایت برای رزرو اقامتگاه مانند لیدوماتریپ و جاجیگا، بتوانیم شما را در سفری با قیمت تمام شده مناسب تر راهنمایی کنیم و امیدواریم این مطلب در این روزهای سال به کار شما بیاید.

دسته بندی: اقتصادی / خرد
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید