یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » تلویزیون و تئاتر » چرا کپی های خندوانه طرفداری ندارند؟

یعنی باید بخندیم؟

چرا کپی های خندوانه طرفداری ندارند؟

0
83
کد خبر: 73557

درباره برنامه‌هایی که از روی خندوانه ساخته شده‌اند اما روی موفقیت را ندیدند.

به گزارش میار و به نقل از روزنامه هفت صبح، پخش سری جدید «بگو بخند» شروع شده و «سید خندان» هم روی آنتن است. ایده هر دو برنامه از «خندوانه» گرفته شده و همچنین قرار است مسابقه‌ای مشابه با آن در شبکه خانگی تولید شود.

مورد اول| بگو بخند و سید‌خندان 

از چند شب پیش فصل دوم مسابقه «بگو بخند» روی آنتن شبکه نسیم رفت. این مسابقه پذیرای کمدین‌ها در حوزه‌های مختلف است که علاوه بر استندآپ، به شعر‌خوانی، نقالی، اجرای نمایش و... نیز می‌پردازند.

ایده کلی «بگو بخند» برگرفته از مسابقه «خنداننده‌شو» به عنوان یکی از بخش‌های «خندوانه» است. حتی اخیرا مدیر شبکه نسیم در برنامه تلویزیونی «جام‌جم» به این نکته اشاره کرد. یخ سری جدید «بگو بخند» هنوز آب نشده اما کیفیت فصل قبل در مجموع قابل قبول بود؛ هر‌چند مثل «خنداننده‌شو» موج ایجاد نکرد.

در روزهای آینده به شکل مجزا درباره «بگو بخند 2» خواهیم نوشت. «سید‌خندان» دیگر برنامه‌ای که ایده‌اش ریشه در «خندوانه» دارد و پخش سری جدید آن چندی قبل در شبکه دو شروع شد. این فصل هم فاقد کیفیت کافی است و هرگز به گرد «خندوانه» نمی‌رسد.

مورد دوم| رینگو و دیگران 

ساخت مسابقه با الگوی «خنداننده‌شو» هم به شبکه خانگی رسیده است. روز یکشنبه خبری منتشر شد که قرار است برنامه‌ای با نام «رینگو» در حوزه کشف استعداد‌های استندآپ کمدی در یکی از پلتفرم‌های شبکه خانگی تولید شود.

در توضیح بیشتر این برنامه گفته شده که با فضایی متفاوت به لحاظ ساختاری مقابل دوربین خواهد رفت و ۴۰ شرکت‌کننده در مرحله ابتدایی به شکل انفرادی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و براساس رتبه‌بندی، کمدین‌ها در مرحله بعد به شکل گروهی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. محمد نادری، محمدرضا هدایتی و زهرا داوودنژاد داوران مسابقه «رینگو» هستند.

اجرای این مسابقه که هر قسمت آن شامل هشت اجرای استندآپ کمدی است را هومن خیاط برعهده دارد. علاوه بر این چند سال قبل هم شبکه سه مسابقه استندآپ کمدی «زمانی برای خندیدن» را روانه آنتن کرد که تبدیل به تجربه‌ای شکست خورده شد. «خودمونی» را هم فراموش نکنیم که بخشی از آیتم‌ها و ایده‌های آن یادآور «خندوانه» است اما اقبال عمومی به خود ندیده.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید