یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » سه نیروگاه برق خورشیدی در البرز جانمایی می‌شود

سه نیروگاه برق خورشیدی در البرز جانمایی می‌شود

0
44
کد خبر: 73494
استاندار البرز گفت: اداره کل منابع طبیعی استان مکلف است اراضی ایجاد نیروگاه خورشیدی در پلنگ آباد با ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، ۱۵۰ مگاوات در اشتهارد و ۱۰۰ مگاوات در چهارباغ را جانمایی و تامین کند.

به گزارش میار ؛ مجتبی عبداللهی در جلسه بررسی روند اجرای مصوبات حوزه برق استان در تعاقب سفر وزیر نیرو به استان که روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران، البرز و قم در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، بر ضرورت همکاری و تعامل ویژه تمامی دستگاه ها و مدیران مربوطه در استان در مسیر اجرای پروژه ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: پس از سفر وزیر محترم، عزم و پویایی ویژه ای در استان شکل گرفت و تاکنون اقدامات بسیار خوبی برای تحقق و عملیاتی شدن پروژه ها صورت گرفته است.

عبداللهی گفت: اکنون روند احداث پست ۴۰۰ کیلوولت چهارباغ به عنوان دومین پست با این ظرفیت در استان دنبال می‌شود و در این رابطه باید معارضان طی هماهنگی فرماندار این شهرستان، تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: در شهرستان اشتهارد نیز جانمایی لازم برای اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت صورت گرفته و برق منطقه ای تهران باید در کمترین زمان ممکن نسبت به آغاز عملیات اجرایی آن اقدام کند.

استاندار البرز گفت: برای ایجاد پست ۲۳۰ کیلوولت نظرآباد نیز هماهنگی ها و جانمایی لازم انجام شده و انتظار می‌رود اجرای آن در آینده نزدیک محقق شود.

وی با بیان اینکه احداث مزرعه خورشیدی با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات نیز در این سفر مصوب شد، افزود: بر این اساس اداره کل منابع طبیعی استان مکلف است اراضی ایجاد نیروگاه خورشیدی در پلنگ آباد با ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، ۱۵۰ مگاوات در اشتهارد و ۱۰۰ مگاوات در چهارباغ را جانمایی و تامین کند و برق منطقه ای تهران نیز نقشه های لازم را ارائه دهد.

عبداللهی با بیان اینکه باید کارگروه ویژه انرژی های تجدیدپذیر به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در البرز تشکیل شود، گفت: از دیگر مصوبات سفر وزیر ، راه‌اندازی نیروگاه های سی اچ پی بود که با توجه به وجود سرمایه گذاران مربوطه دو نیروگاه ۲۵ مگاوات در اشتهارد، دو نیروگاه ۲۵ مگاوات در چهارباغ، ۲۵ مگاوات در شهرک صنعتی کوثر و ۲۰ مگاوات در شهرک صنعتی هشتگرد ایجاد می شود، از این رو ضرورت دارد مدیران مربوطه نسبت به ارائه مجوزها و تعامل ویژه اقدام کنند.


دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید