دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » برخورد با عوامل ضرب و شتم کارکنان اورژانس و مزاحمان تلفنی

برخورد با عوامل ضرب و شتم کارکنان اورژانس و مزاحمان تلفنی

0
65
کد خبر: 73405
رئیس سازمان اورژانس کشور از دستگاه قضایی خواست که با جدیت با عاملان ایجاد ضرب و شتم پرسنل اورژانس و ایجاد مزاحمت تلفنی برای سامانه ۱۱۵ برخورد کنند.

به گزارش میار ؛ جعفر میعادفر در جریان بازدید معاون دادستان کل کشور از سازمان اورژانس کشور گفت: سازمان اورژانس به نوعی شناخته‌شده‌ترین دستگاه امدادی در کشور است که در سراسر کشور با شماره ۱۱۵ فعالیت می‌کنند، این سازمان صدها هزار ماموریت را در طول سال انجام می‌دهد و در دوران کرونا یکی از سنگین‌ترین مسئولیت‌ها بر عهده نیروهای این سازمان قرار داشت، به‌طوری که ما به نسبت مجموع تعداد کارکنان، تعدادی از تکنسین‌های خود را از دست دادیم و آنها در این مسیر به شهادت رسیدند. نیروهای اورژانس در دوران کرونا، در شرایطی که همه و حتی خانواده افراد از مبتلایان دوری می‌کردند، به سمت آنان رفته و برای درمان و نجات جانشان اقدام می‌کردند.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات اورژانس کشور ارائه کرد و گفت: یکی از چالش‌های ما کمبود خودرو و فرسودگی خودروهای امدادی است. در این خصوص اقداماتی با پیگیری وزارت بهداشت و دولت محترم انجام شده اما لازم است که بیشتر به این حوزه توجه شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین به موضوع ضرب و شتم پرسنل اورژانس و نیز مزاحمت‌های تلفنی اشاره کرد و افزود:‌ متاسفانه مزاحمت‌های تلفنی مشکلاتی را نه فقط برای مجموعه اورژانس بلکه برای مردم نیز ایجاد می‌کند. گاهی یک تماس مزاحمت‌آمیز که از سوی برخی افراد انجام می‌شود، سبب اعزام آمبولانس به محل می‌شود و در همین حین فرد دیگری که ممکن است به خدمات پزشکی و درمانی فوری نیاز داشته باشد، به دلیل کمبود آمبولانس با مشکل مواجه می‌شود. اشغال شدن خطوط و ایجاد مزاحمت روحی برای پرسنل و اپراتورها نیز مساله دیگری است که از مزاحمت‌ها ناشی می‌شود.

میعادفر ادامه داد:‌ در همین راستا نیز خواسته ما از دستگاه قضایی این است که حتما به موضوع مزاحمت‌ها رسیدگی ویژه شده و با این افراد که تعدادشان اندک اما پرتماس هستند، برخورد قانونی و عبرت‌آموزی شود.

وی چالش دیگر را ضرب و شتم عوامل اورژانس اعلام کرد و گفت:‌همچین هفته گذشته، یکی از پرسنل ما در گیلان مورد ضرب و شتم قرار گرفت، چرا که آمبولانس چند دقیقه دیرتر به محل رسیده بود. دلیل این تاخیر این بود که آمبولانس آن پایگاه در ماموریت دیگری بود و ما مجبور شدیم از نزدیک‌ترین پایگاه بعدی اقدام به اعزام آمبولانس کنیم. این از موضوعاتی است که درپی کمبود آمبولانس ایجاد می‌شود. خب در این شرایط پرسنل ما که برای نجات فردی وارد عمل شده‌اند مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان اورژانس افزود: در موارد دیگری هم بوده که پرسنل ما به دلایل مختلف مورد ضرب و شتم قرار گرفته یا حتی به خودروی آنها خساراتی وارد شده که نتیجه آن حتی در چند مورد متوجه فرد مصدوم یا بیمار شده است. لذا از دستگاه قضایی می‌خواهیم که در مورد این افراد نیز با جدیت و سرعت ورود کرده و در چهارچوب قانون با آنان برخورد کند.

در ادامه این جلسه، ترکی، معاون دادستان کل کشور نیز با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات کارکنان اورژانس بر ضرورت تعامل بیشتر بین دستگاه قضا و وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت:‌ این مجموعه برای حل چالش‌های قضایی سازمان اورژانس کشور آمادگی لازم را دارد.

وی همچنین از رئیس سازمان اورژانس کشور برای حضور در اجلاس آتی دادستان‌های کل کشور دعوت کرد و گفت: حتما در مورد مسائل ذکر شده دستور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های حقوقی مرتبط با نیروهای عملیاتی اورژانس و پیگیری پرونده مزاحمت های تلفنی ۱۱۵ داده می‌شود.

در ادامه معاون دادستان کل کشور و هیات همراه به همراه رئیس اورژانس کشور از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید کردند.

دسته بندی: اجتماعی / سلامت / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید