دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » سازمان جهانی بهداشت آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شد

سازمان جهانی بهداشت آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شد

0
42
کد خبر: 73335
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز نگرانی شدید خود از وضعیت بیماران و خدمات پزشکی در غزه، برقراری فوری آتش‌بس را خواستار شد.

به گزارش میار ؛ به نوشته روزنامه القدس، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت صبح امروز یکشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت، گزارش‌ها از بمباران مستمر و خشونت‌ علیه غزه هولناک است و همین الآن باید آتش‌بس برقرار شود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه نوشت: تیم ما از بیمارستان «ناصر» (در شهر خان‌یونس) در جنوب نوار غزه بازدید کرد، در این بیمارستان ۱۰۰۰ بیمار یعنی سه برابر ظرفیت آن وجود داشت و علاوه بر این تعداد زیادی از مردم نیز در جستجوی پناهگاهی در بیمارستان حضور داشتند، بیماران روی زمین تحت مداوا قرار می‌گرفتند و از درد فریاد می‌زدند.

گبریسوس در ادامه نوشت: این شرایط کاملا نامناسب بوده و برای ارائه خدمات پزشکی غیر قابل تصور است و نمی‌توانم کلمات مناسبی را پیدا کنم تا نگرانی‌مان از آنچه مشاهده کردیم، بیان کنم.

او پیشتر از سرگیری فوری ارسال کمک‌های اولیه به غزه و بازگرداندن آنها به حداقل سطح کمک‌ها در آتش‌بس اخیر را خواستار شده و تاکید کرده بود که آنچه در غزه مورد نیاز است، بسیار بیشتر است.
دسته بندی: جهان / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید