پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » اکثر آمریکایی‌ها خواستار آتش‌بس در غزه هستند

اکثر آمریکایی‌ها خواستار آتش‌بس در غزه هستند

0
75
کد خبر: 73244
نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که حمایت مردم آمریکا از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو کاهش یافته و بیشتر آنان خواستار آتش‌بس هستند.

به گزارش میار ؛ تنها ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تازه «رویترز/ایپسوس» در پاسخ به این پرسش که نقش آمریکا در جنگ غزه باید چه باشد، گفتند که «آمریکا باید از اسرائیل حمایت کند». این در حالی است که در نظرسنجی مشابهی در ماه گذشته ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان خواستار حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی شدند.

با مقایسه این دو نظرسنجی می‌توان دید که از ماه میلادی گذشته تا ماه جاری، آمار آمریکایی‌هایی که خواستار میانجی‌گری خنثی توسط واشنگتن هستند، از ۲۷ درصد به ۳۹ درصد افزایش یافته است. همچنین چهار درصد از شرکت‌کنندگان خواستار حمایت از فلسطین بوده و ۱۵ درصد بر این باورند که آمریکا اساساً نباید هیچ دخالتی در این مناقشه داشته باشد.

خبرگزاری رویترز با اشاره به حمایت‌های نظامی و مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی، نوشت که بدون این کمک‌ها، اسرائیل در مقابله با تهدیدهایی مانند حزب‌الله لبنان، مقاومت فلسطین و ایران به مشکل می‌خورد.

حدود ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که جمله «اسرائیل باید خواستار آتش‌بس شده و برای مذاکره بکوشد» موافق هستند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، حدود سه‌چهارم شهروندان دموکرات و نیمی از جمهوری‌خواهان در آمریکا خواستار آتش‌بس هستند، اما جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور همچنان این گزینه را رد می‌کند.

این نظرسنجی نشان داد که تنها ۳۱ درصد از شهروندان آمریکا از کمک‌های تسلیحاتی کشور خود به رژیم صهیونیستی راضی هستند و ۴۳ درصد با این امر مخالفت کردند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

رویترز در حالی از کاهش حمایت از رژیم صهیونیستی در جامعه آمریکا خبر داد که با گذشت چهل روز از آغاز جنگ جدید غزه، نظامیان صهیونیست از هیچ قساوتی در حمله زمینی و هوایی به غزه فروگذار نکرده‌اند.

جنگ غزه امروز در حالی وارد چهلمین روز خود شد که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از یورش نیروهای اشغالگر به داخل مجتمع پزشکی الشفا - واقع در مرکز شهر غزه - خبر داد.

این در حالی است که به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، تعداد شهدای این منطقه از زمان آغاز این جنگ تاکنون به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن رسیده و همچنین تعداد مجروحان به بیش از ۲۹ هزار تن افزایش یافته است.
دسته بندی: جهان / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید