دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » پکن به همکاری راهبردی عمیق میان نیروهای مسلح روسیه و چین ادامه می‌دهد

پکن به همکاری راهبردی عمیق میان نیروهای مسلح روسیه و چین ادامه می‌دهد

0
53
کد خبر: 73159
معاون رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین امروز (دوشنبه) ضمن آنکه ظاهرا آمریکا را به ایجاد ناآرامی در جهان متهم کرد، گفت که پکن به هماهنگی و همکاری راهبردی عمیق میان نیروهای مسلح روسیه و چین ادامه خواهد داد.

به گزارش میار ؛ «ژانگ یوشیا» معاون رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین، بلندپایه‌ترین سازمان دفاعی این کشور در دهمین مجمع امنیتی شیانگ‌شان در پکن اظهار کرد: ما به تعمیق هماهنگی و همکاری‌های راهبردی میان نیروهای مسلح چین و روسیه ادامه خواهیم داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ژانگ یوشیا نوشت: ما آماده هستیم تا روابط نظامی میان آمریکا و چین را براساس اصول متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری دو سربرد توسعه ببخشیم.

شبکه خبری بلومبرگ نیز در گزارش خود به نقل از این مقام چینی که ظاهرا به آمریکا اشاره داشت، اعلام کرد: برخی کشورها مشکلاتی را در جهان ایجاد می‌کنند. آن‌ها از قصد دردسر می‌سازند، در امور منطقه‌ای دخالت و در روابط بین‌المللی بسیاری از کشورها مداخله می‌کنند و موجب ایجاد انقلاب‌های رنگی می‌شوند.

او که خود کهنه‌کار جنگ است، افزود: در دنیایی که چالش‌ها و دردسرها با یکدیگر تلفیق شده‌اند، «شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری چین مسیر درستی را به سوی امنیت مشترک و صلح بادوام در پیش گرفته است.

دهمین مجمع امنیتی شیانگ‌شان در تاریخ ۲۹ اکتبر تا ۳۱ اکتبر (۷ الی ۹ آبان) در پکن برگزار می‌شود و در آن هیئت‌های رسمی از بیش از ۹۰ کشور از جمله بریتانیا، ایران، روسیه، عربستان سعودی و ایالات متحده حضور خواهند داشت.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم برای شرکت در دهمین مجمع امنیتی «شیانگ‌شان» به چین سفر و امروز در این مجمع اظهاراتی را عنوان کرد.
دسته بندی: جهان / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید