جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » افزایش آمادگی ۲۴ واحد نیروگاهی سیستان‌وبلوچستان برای تابستان سال آینده

افزایش آمادگی ۲۴ واحد نیروگاهی سیستان‌وبلوچستان برای تابستان سال آینده

0
44
کد خبر: 73129
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های استان سیستان‌وبلوچستان از آغاز تعمیرات چهار نیروگاه حرارتی این استان به منظور افزایش آمادگی این واحدها برای تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش میار ؛ مرادبخش بامری افزود: از مهرماه امسال و پس از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی بمپور، بخار ایرانشهر، گازی کنارک و گازی زاهدان با هدف کسب آمادگی لازم این نیروگاه‌ها برای تامین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید آغاز شده است.

وی ادامه داد: مطابق برنامه از پیش تعیین شده که از اوایل مهرماه امسال آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، چهار تعمیرات اساسی، دو بازدید مسیر گاز داغ، ۱۵ بازدید محفظه احتراق، هفت تعمیرات دوره‌ای، دو بازدید چهار هزار ساعته، دو بازدید هشت هزار ساعته و یک بازدید RI برای واحدهای بخار و گازی متنوع نیروگاه‌های استان در نظر گرفته شده است.

بامری تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مجموعاً ۲۴ واحد گازی و بخار این نیروگاه‌ها جهت بازدید و تعمیرات دوره‌ای به دست گروه‌های تعمیراتی بومی نیروگاه‌های یاد شده سپرده خواهد شد.

وی اضافه کرد: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه هر ساله پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید در پیک سال بعد به دست متخصصان توانمند و بومی این نیروگاه‌ها صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های استان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: از آنجایی که عمر اکثر تجهیزات بالا بوده و بازدهی تولید واحدها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، با انجام به موقع تعمیرات پیش‌بینی شده و پیشگیرانه به میزان قابل توجهی شاهد افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیرمترقبه و در نهایت تولیدی پایدار واحدها خواهیم بود.

بامری در پایان گفت: در طول تعمیرات واحدهای نیروگاه‌های گازی فعالیت‌های مختلفی از قبیل: تعمیرات اساسی روتور توربین، دمونتاژ و تست و تعویض نازل‌های سوخت و محفظه‌های احتراق، انجام تست‌های مربوط به ژنراتور، بازدید کمپرسور، بازدید یاتاقان‌ها و.. و در بخش نیروگاه‌های بخار نیز اقداماتی از قبیل اورهال توربین، اورهال پمپ‌های سیکل، بازسازی و لپینگ ولوها، نشت‌یابی کندانسور هوایی، تعمیر گیربکس‌های کندانسور و... انجام خواهد شد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید