دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » عامل اطلاعاتی آمریکا به فروش اسناد محرمانه به روسیه متهم شد

عامل اطلاعاتی آمریکا به فروش اسناد محرمانه به روسیه متهم شد

0
44
کد خبر: 73118
یک کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به اتهام تلاش برای فروش اسناد طبقه‌بندی شده به فردی که فکر می‌کرد مامور روسیه باشد اما در واقع عامل مخفی اف‌بی‌آی بود، اعتراف کرد.

به گزارش میار ؛ «جرد دالکی» ۳۱ ساله، به شش فقره تلاش برای انتقال اطلاعات دفاع ملی آمریکا به یک دولت خارجی اعتراف کرده و اذعان داشته که در اوت و سپتامبر ۲۰۲۲ به دنبال فروش رونوشت سه سند محرمانه حاوی اطلاعاتی با علامت فوق سری SCI (برای اطلاعات طبقه‌بندی فوق حساس)، به شخصی بوده که طبق اسناد دادخواست، خود را مامور روسیه معرفی کرده بود.

توافق اقرار به گناه نشان می‌دهد که این شخص در واقع یک عامل مخفی سیا بود که با اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف‌بی‌آی کار می‌کرد.

به گفته دادستان پرونده، دالکی یک کهنه‌سرباز ارتش آمریکا و ساکن کلرادو، در سال ۲۰۲۲ به عنوان یک کارمند غیرنظامی در ان‌اس‌ای (آژانس امنیت ملی) شروع به کار کرد. او ابتدا گزیده‌ای از سه سند محرمانه را در اوت ۲۰۲۲ به‌عنوان «نمونه کوچک از آنچه ممکن است» با این مامور مخفی آنلاین به اشتراک گذاشت و مبالغ زیادی از ارز دیجیتال را به عنوان دستمزد دریافت کرد.

او در یک برهه زمانی نوشت: «فرصتی برای کمک به متعادل‌تر کردن دنیا وجود دارد و در عین حال به نیازهای خودم هم توجه می‌کنم.» او بعدا برای تمام اطلاعاتش ۸۵ هزار دلار درخواست کرد. طبق اسناد، او با انتقاد اسرار محرمانه بیشتر موافقت کرد و پنج فایل حاوی اطلاعات فوق سری برای مخاطبش فرستاد و برای همکاری‌های بیشتر اعلام آمادگی کرد.

ماموران اف‌بی‌آی بلافاصله پس از انتقال داده‌ها جرد دالکی را بازداشت کردند. دادستان پرونده گفت که دالکه در ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ محکوم خواهد شد. براساس مفاد قرارداد، در صورت رضایت، دولت آمریکا خواستار مجازات حداکثر ۲۱ سال و ۱۰ ماه زندان خواهد شد.
دسته بندی: جهان / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید