شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » دو فروند هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه از عراق به نوار غزه وارد شد

دو فروند هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه از عراق به نوار غزه وارد شد

0
46
کد خبر: 73109
سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از پرواز دو فروند هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه از این کشور به مقصد نوار غزه خبر داد.

به گزارش میار به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که برای اولین بار، دو فروند هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه از این کشور به مقصد نوار غزه به پرواز درآمدند.

به گفته یحیی رسول این محموله شامل ۱۸ تن کمک‌های بشردوستانه و امدادهای مردم عراق است.

روز یکشنبه نیز ۱۵ دستگاه کامیون حامل کمک‌ها که اجازه عبور به آنها داده نمی‌شد، از گذرگاه رفح در شمال سیناء وارد غزه شدند.

کمک‌های بشردوستانه عراق در حالی برای ساکنان غزه ارسال شده که بمباران و محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد و تنها به چند دستگاه کامیون حامل کمک‌ها اجازه ورود به این منطقه داده شد.

آستان حسینی در عراق نیز آمادگی خود را برای انتقال فسلطینی‌های زخمی شده در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مداوای رایگان آنها در بیمارستان‌هایش اعلام کرد. همچنین این مرکز اعلام کرد که هزینه‌های انتقال، درمان و اسکان فلسطینی‌ها در استان کربلا را متقبل می‌شود.

روز شنبه نیز ۲۰ دستگاه کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه که شامل دارو، تجهیزات پزشکی و غذا بود، وارد نوار غزه شد و هلال احمر مصر آنها را به هلال احمر فلسطین تحویل داد.

وائل ابو محسن، مسؤول اطلاع‌رسانی گذرگاه زمینی رفح در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد: تمهیداتی برای بازگشایی کامل گذرگاه رفح جهت انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه آماده و در دست انجام است.

 محمد شویدح، مدیر مرکز پناگاهی وابسته به آنروا (آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی) به المیادین گفت: شمال نوار غزه و شهر غزه از کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند، مستثنا شدند و آنروا منطقه شمال و شهر غزه را تخلیه کرده و به سمت جنوب عقب‌نشینی کرد.

عدنان ابو حسنه، سخنگوی آنروا در این خصوص به المیادین گفت: غزه برای رفع نیازهای آوارگان، روزانه به صد دستگاه کامیون نیاز دارد.

ابو حسنه در ادامه نیز بر لزوم بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود این تعداد کامیون  به نوار غزه تاکید کرد و گفت: سوخت باید به غزه منتقل شود چراکه برای راه‌اندازی خدمات اساسی ضروری است، همین‌طور دارو و آب باید به صورت مداوم منتقل شود، کمک‌های غذایی موجود در انبارهای آنروا رو به اتمام است یک فاجعه واقعی وجود دارد که در صورت استمرار تعطیلی گذرگاه‌ها عمیق‌تر می‌شود.

اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس نیز بازگشایی دائمی گذرگاه رفح و انتقال شبانه‌روزی مواد غذایی به نوار غزه را خواستار شد و تاکید کرد، سوخت باید فورا به نوار غزه منتقل شود تا بیمارستان‌ها به گورهای جمعی تبدیل نشوند.
کلید واژه ها:
کمک به غزه, غزه, اسرائیل, عراق
دسته بندی: جهان / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید