جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » جهان » کره شمالی: آمریکا پشت درگیری کنونی خاورمیانه است

کره شمالی: آمریکا پشت درگیری کنونی خاورمیانه است

0
163
کد خبر: 73105
کره شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد آمریکا در درگیری کنونی در اراضی اشغالی دست دارد و افزود: واشنگتن تماما مسئول این تراژدی است.

به گزارش میار به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پیونگ یانگ در پی سفر اخیر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی و حمایتش از رژیم صهیونیستی انگشت اتهام را به سوی واشنگتن گرفت و اعلام کرد آمریکا در این درگیری نقش دارد.

آژانس خبری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش کرد: آمریکا مسئول اصلی اوضاع در خاورمیانه است. درگیری گسترده در خاورمیانه به دلیل تحریک جانبدارانه و تعمدی آمریکا تشدید می‌شود.

کره شمالی همچنین به این مساله پرداخت که چطور واشنگتن قطعنامه شورای امنیت را که خواستار دسترسی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بود، وتو کرد.

پیونگ یانگ هم آمریکا و هم اتحادیه اروپا را بابت این رای گیری مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: واشنگتن همان یک فرصت کم را در جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در خاورمیانه از بین برد و اتحادیه اروپا هم از این موضع با نبود تفکر و استدلال مستقل حمایت کرد.

اوایل ماه جای میلادی بود که کره شمالی، رژیم صهیونیستی ار بابت درگیری در اراضی اشغالی محکوم کرد و گفت: این پیامد اقدامات جنایتکارانه بی وقفه اسرائیل علیه مردم فلسطین است.

پیونگ یانگ همچنین این مساله را رد کرد که حماس از تسلیحات کره شمالی در حمله غافلگیرانه خود علیه شهرک‌های اطراف نوار غزه در هفتم اکتبر استفاده کرده و دولت واشنگتن را به داستان پردازی و مطرح کردن اتهامات نادرست متهم کرد.
کلید واژه ها:
آمریکا, کره شمالی, غزه, فلسطین
دسته بندی: جهان / فیلم
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید