جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » اندر چرایی اوضاع مخابرات سیستان و بلوچستان؛ همچنان اوضاع آشفته است

اندر چرایی اوضاع مخابرات سیستان و بلوچستان؛ همچنان اوضاع آشفته است

0
231
کد خبر: 73001
سید خلیل موسوی نیا| دو سال از ریاست جمهوری رییس دولت مردمی و انقلابی دوره سیزدهم گذشته است اما همچنان روستاهای زیادی در سیستان و بلوچستان با معضل اینترنت روبرو هستند که برای مثال به روستای سرگوست می‌توانیم اشاره کنیم، چرا همچنان ضعیف ها در مخابرات این استان بر سر کار هستند.
به گزارش میار، سرگوست شش پارچه آبادی با جمعیت بالا است که اهالی آن سالها است مشکل اینترنت خود را از طریق رسانه ها اطلاع رسانی کرده اند و همچنان پیگیری های زیادی برای حل مشکل خود داشته اند اما تا به امروز هیچ اقدامی جدی از سوی دولت برای آنها انجام نشده است و اگر کسی کاری با اینترنت داشته باشد باید ۲۰ کیلومتر راه خاکی را تا بنت بپیماید تا بتواند مشکل خود را حل کند.
همیشه مشکل داریم
محمد کریم بلوچ نژاد دهیار روستای چاهوک است، وی می‌گوید: روستای سرگوست دارای شش پارچه آبادی چاهوک، سری زه، مین، جوهانی، سمسوردر و توجی است که مدرسه راهنمایی و دبیرستان و شرکت تعاونی سرگوست در روستای چاهوک مستقر هستند و از هر شش روستا برای درس خواندن، دانش آموزان دبیرستانی و راهنمایی به روستای چاهوک می‌آیند.
وی ادامه می‌دهد: امروزه نقش ارتباطات در زندگی روزمره انسان ها نقش برجسته و بی بدیل است که از عصر حاضر به عنوان عصر تکنولوژی و اطلاعات یاد می شود، چرا که اینترنت و ارتباطات با کلیه شاخص های زندگی اعم از معیشت، اقتصاد، آموزش و یادگیری روابط انسانی و کسب و کار و اشتغال گره خورده است اما متاسفانه روستای چاهوک از توابع بخش بنت شهرستان نیکشهر دارای 100خانوار و جمعیتی بالغ بر 350 نفر فاقد اینترنت است. 
دهیار چاهوک در ادامه می‌گوید: در حالی که اینترنت از نیازهای اساسی زندگی مردم در عصر جدید یاد می شود، به طوری که بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزش و غیره در کل دنیا از همین طریق انجام می شود، یکی از درخواست های مکرر اهالی روستا، راه اندازی اینترنت در این روستاست که بصورت مداوم بر آن اصرار دارند، از مسئولان گرانقدر و نمایندگان دولت و ملت خواهشمندیم که همکاری و پیگری لازم را در زمینه راه اندازی اینترنت مبذول فرمایید.
بنابر گزارش میار، مشکلات زیادی در نبود اینترنت برای مردم روستاهای سرگوست به وجود می‌آید که برای مثال می‌توان به امتحانات نهایی دانش آموزان نیز در این میان اشاره کرد چرا که سوالات امتحانی ده دقیقه قبل از امتحان ارسال می‌شوند در حالی که مسئولان مدرسه مجبور هستند برای دانلود آنها ۲۰ کیلومتر جاده خاکی را بروند و ۲۰ کیلومتر هم برگردند،خلاصه اینکه همه خوب می‌دانیم نبود اینترنت چه بلایی بر سر زندگی مردم می‌آورد و از مسئولان مخابرات سیستان و بلوچستان تقاضا داریم هر چه سریعتر این نوع مشکلات ابتدایی را حل کنند و بعداً هر چه دلشان خواست از خدمات بی بدیل دولت برای روستاهای سیستان و بلوچستان بگویند.
وزیر: تا آخر سال همه روستا اینترنت خواهند داشت!
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اقدامات ارتباطی و فناوری در استان سیستان و بلوچستان طی دو سال گذشته نیز گفته است: در این دو سال با اعتباری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان، ضمن هزار و ۲۰۰کیلومتر فیبرکشی، بیش از ۷۷۰ روستای جدید را در این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل کرده‌ایم، ان‌شاءالله تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را متصل و پروژه فیبرنوری منازل را هم در این استان آغاز خواهیم کرد.
این موضوعاتی که توسط وزیر می‌شود، قبل تر از این بارها توسط سلف ایشان مطرح شده و جالب اینکه آقای بلوچ زهی مسئول زیرساخت استان به یکی از اهالی روستای سرگوست که خیلی پیگیر ماجرا شده، قول داده بود بعد از اتمام پروژه فیبر نوری بنت نیکشهر حتما برای سرگوست کاری انجام خواهد شد اما متاسفانه با گذشت یک سال از پروژه مذکور، هیچ کاری نشده است.
رئیس مخابرات را تغییر دهید 
به گزارش میار، آقای وزیر که قول خوبی به مردم سیستان و بلوچستان داده اید، مطمئن باشید با مسئولان فعلی مخابرات استان سیستان و بلوچستان اگر قرار بود کاری انجام شود حتماً تاکنون شده بود چرا که همین رئیس فعلی مخابرات در دولت گذشته هم حضور داشتند و احتمالاً لابی قوی هم دارند که با کارنامه افتضاح اش در دولت قبلی، همچنان بر مصدر امور باقی مانده اند.
 جناب وزیر از شما تقاضا داریم اگر واقعاً می‌خواهید وعده خود را اجرایی کنید، رییس مخابرات این استان را تغییر دهید بلکه فرجی شد.
دسته بندی: اجتماعی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید