پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » ضرورت ثبت اطلاعات سکونتی شهروندان سیستان و بلوچستانی در سامانه املاک

ضرورت ثبت اطلاعات سکونتی شهروندان سیستان و بلوچستانی در سامانه املاک

0
69
کد خبر: 72879
معاون و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: مردم استان برای استفاده از قابلیت‌های سامانه املاک و مستغلات و دریافت کدرهگیری قراردادهای اجاره، ضروری است که ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد تکمیل و ثبت شود.

به گزارش میار ؛ ابوالفضل مهدیار روز یکشنبه اظهار کرد: آن دسته از مردم سیستان و بلوچستان که تا کنون نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام نکرده‌اند، جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از عدم ثبت اطلاعات هر چه سریعتر به آدرس https://amlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات سکونتی خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: مطابق با ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ماه سال ۱۳۹۹ تمامی سرپرستان خانوارها اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی به درج اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) در این سامانه مکلف شده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ثبت اطلاعات در سامانه مذکور منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و نهایتاً تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمامی اقشار جامعه می‌شود.

وی با اشاره به آثار و تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات سکونتی اظهار کرد: در صورت‌عدم ثبت اطلاعات ملکی توسط مالکان و مستأجران، آن واحد مسکونی خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر می‌شود.

مهدیار ادامه داد: از سوم خرداد ۱۴۰۲ نیز نسخه آزمایشی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور راه‌اندازی شد که امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره و دریافت کد رهگیری توسط مالکان و مستاجران، بدون مراجعه به دفاتر املاک ایجاد شده است.

وی افزود: دسترسی به این سامانه برای مردم عزیز استان از طریق آدرس https://srem.mrud.ir امکان‌پذیر است و برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، ضروری است که ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد تکمیل و ثبت شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تنها در صورت تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه املاک و اسکان، می‌توان در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور نسبت به ایجاد قرارداد اجاره املاک تحت مالکیت اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و همچنین دریافت کد رهگیری رایگان است، گفت: برای ثبت قرارداد، ابتدا باید موجر (صاحب ملک) اقدام به ایجاد قرارداد کرده و در مراحل بعدی، مستاجر به قرارداد اضافه خواهد شد و مستاجر نمی‌تواند به تنهایی قراردادی را ایجاد کند.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید