جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » برکناری مدیر مدرسه استقلال طیس کوپان چابهار؛ آیا جواب مطالبه گری و شفاف سازی این است

برکناری مدیر مدرسه استقلال طیس کوپان چابهار؛ آیا جواب مطالبه گری و شفاف سازی این است

0
981
کد خبر: 72829
چندی پیش گزارشی از وضعیت اسفناک مدرسه استقلال روستای طیس کوپان حاجی سلیمان چابهار در رسانه های محلی منتشر شد که حالا خبرهایی از برکناری مدیر این مدرسه به میار رسیده است؛ با وجود این همه تأکید رهبری بر مسئله جهاد تبیین سوال ما این است، آیا با چنین رفتارهایی از سوی مدیران انقلابی، می‌توانیم امید داشته باشیم روزی جهاد تبیین در سیستان و بلوچستان عملی بشود.
به گزارش میار، قدمت ساخت مدرسه روستای طیس کوپان حاجی سلیمان چابهار به قبل از انقلاب باز می‌گردد، حالا هم جمعیت ها افزایش پیدا کرده و هم مدرسه در حال تبدیل شدن به یک خرابه است به طوری یک کلاس آن به طور کامل از کاربری خارج شده است.
آمار بالای ترک تحصیل
به همین دلیل بود که یکی از رسانه های محلی چابهار سال گذشته به سراغ این مدرسه رفتند و از اوضاع اسفناک آن که تنها مدرسه روستا است، گزارش گرفتند و باید این را نیز در نظر داشت سالیانه در منطقه ای که این روستا در آن قرار دارد، به دلیل نبود مدرسه متوسطه دخترانه، حدوداً ۵۰ دانش آموز دختر ترک تحصیل می‌کنند.
بله این رقم قابل توجهی است اگرچه مسئولان چابهاری این ارقام برایشان هیچ معنی خاصی ندارد چرا که در همین چابهار روستاییانی هستند که فرزندان شان به دلیل نبود سرویس مدرسه به دلیل معضلات بنزین، که در شهرهای سیستان و بلوچستان همیشه برقرار است، روزانه کیلومتر ها راهپیمایی می‌کنند و باز هم برای این مسئولان اهمیتی ندارد.
همین مسئله نیز خود عامل دیگری برای ترک تحصیل دختران و حتی پسران شده است و همین علت است که باعث می‌شود با اختلاف زیادی، آمار ترک تحصیلی ها همیشه در صدر جدول ترک تحصیلی های کشور باقی بماند.
لغو ابلاغ مدیر مدرسه استقلال
روز جاری چند نفر از اهالی طیس کوپان حاجی سلیمان با خبرنگار میار تماس گرفتند و خبر لغو ابلاغ مدیر مدرسه فرزندان شان را که چند سالی است دنبال ساخت مدرسه جدیدی برای فرزندان آنها است را به ما اعلام کردند، آنها مدعی بودند از آنجایی که مدیر مدرسه خبرنگاران را بدون هماهنگی با آموزش و پرورش به مدرسه راه داده بود حالا برای او لغو ابلاغ زده اند و او را که فرد مطالبه گری است اینگونه دوباره به کار آموزگاری بازگردانده اند تا او دیگر دست از مطالبه گری بردارد.
روستاییان می‌گویند خبرنگاران را که از رسانه رسمی و با مجوز وزارت ارشاد ایران است، مسئولان روستا یعنی اعضای شورا به مدرسه برده اند تا مشکل حل شود اما حالا تصویب شده است که به علت فوق الذکر، این مدیر مدرسه که برای دانش آموزان و ساخت مدرسه شان مطالبه گری داشت، باید برکنار شود و این بر مشکل قبلی اضافه شده است.
آیا مطالبه گری اینگونه رشد خواهد کرد
حال سوال مردم از مسئولان این است، اگر قرار باشد با مطالبه گری ها اینگونه رفتار و همه معضلات و مشکلات حتی از رسانه های خود کشور پنهان شود، پس تکلیف جهاد تبیین در این میان چه می‌شود آیا قرار است با این رویه «دست روی دست بگذار» مشکلات سیستان و بلوچستان را حل کنند، پس چرا این همه رهبری بر مسئله جهاد تبیین تأکید داشته است.
مردم این روستا عقیده دارند که به نظر می‌رسد اینگونه رفتارهای سلیقه ای مسئولان استانی به دلیل ناکارآمدی خودشان است تا اینگونه مطالبه گری ها را در نطفه خفه کنند و اجازه ندهند کسی از آنها انتقادی بکند تا همیشه مشکلات به همین شکل که هست، باقی بماند.
دسته بندی: فرهنگی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید