جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ثبت اثر تاریخی قلعه بمپور بعنوان نگین درخشان بلوچستان

ثبت اثر تاریخی قلعه بمپور بعنوان نگین درخشان بلوچستان

0
53
کد خبر: 72825
سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ثبت اثر تاریخی قلعه بمپور به عنوان نگین درخشان منطقه بلوچستان نشان از توجه به مواریث تاریخی دارد که این موضوع باید به درستی تبیین شود.

به گزارش میار ؛ محمدعمر کیانی روز یکشنبه اظهار کرد: قلعه بمپور یکی از بزرگترین بناهای خشت و گلی جنوب سیستان و بلوچستان است که ثبت آثار تاریخی این چنینی علاوه بر اینکه منجر به جذب گردشگر و توریسم و توسعه گردشگری فرهنگی می‌شود، شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور را در بین سایر کشورها ارتقا می‌دهد.

وی ادامه داد: با ارائه خدماتی که در سال‌های اخیر در حوزه میراث‌ فرهنگی انجام شده اولویت کارها حمایت از صنعتگران و فعالان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بمپور گفت: در این زمینه با اقدامات صورت گرفته میراث‌فرهنگی تنها در ۲ سال اخیر اقدام به مرمت مجموعه باغ خالصه، مرمت قلعه بمپور، شکل‌گیری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بسترسازی و تعیین روستاهای هدف گردشگری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه صنعتگران و علاقمندان به هنرهای صنایع دستی در این شهرستان در ۱۱ رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: سوزن‌دوزی، حصیربافی، زیورآلات، سکه‌دوزی، آهنگری، نجاری، قالی‌بافی، سفالگری، حلاجی، لحافت‌دوزی و معماری سنتی از رشته‌های صنایع‌دستی این منطقه است.

کیانی بیان کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی از جمله اقدامات شاخص دولت برای حمایت از صنعتگران است که منجر به ارتقای شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور در بین سایر کشورها شده است.
دسته بندی: شهری / فرهنگی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید