شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » بهره‌برداری از خانه صنایع‌دستی «سچکان» در فنوج

بهره‌برداری از خانه صنایع‌دستی «سچکان» در فنوج

0
33
کد خبر: 72810
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فنوج سیستان و بلوچستان گفت: در آخرین روز از هفته دولت «دولت مردم؛ تحول مردم پایه» خانه صنایع‌دستی «سچکان» در روستای سیاهکان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش میار ؛ یوسف رئیسی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه این خانه صنایع‌دستی با اعتباری به میزان پنج میلیارد ریال در روستای سیاهکان به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: ھزینه و ساخت خانه صنایع‌دستی سچکان از محل دھیاری پرداخت شدہ است.

وی با بیان اینکه حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان صنایع‌دستی عاملی در رونق این بخش از اقتصاد شهرستان است از برگزاری جلسه‌ای پیرامون حمایت از صنعتگران به مناسبت هفته دولت در دفتر فرمانداری شھرستان فنوج با ھدف معرفی یکی از بھترین دوخت ھای زنان فنوج به نام پنوچی دوچ خبر داد و افزود: این هنر صنایع دستی بعد از دوخت پلیوار فنوج، شھرہ جھانی دارد و زبان زد عام و خاص است.

به گفته این مسوول؛ برای تولید هر یک از آثار و تولیدات صنایع دستی، مراحل مختلفی طی شده و بخشی یا تمامی مراحل تولید محصول به وسیله دست انجام می‌شود و این بیانگر ارزش بالای این صنایع دستی است.

وی تصریح کرد: مقرر شد در جلسه با فرماندار در خصوص خرید از صنایع دستی بومی به ویژه خرید قاب پنوچی دوچ و پلیوار دوچ اقدام شود تا این ۲ برند فاخر بیشتر به مردم معرفی شوند.

رئیسی بیان کرد: حل مشکلات و دغدغه‌های پیش روی صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی در راستای رونق تولید و اشتغال در این بخش در اولویت بوده و در این زمینه پیگیری‌های اساسی انجام می‌شود.
دسته بندی: فرهنگی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید