شنبه، 6 مرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » ۵ هزار نفر صنعتگر در حوزه صنایع‌دستی چابهار مشغول به کار هستند

۵ هزار نفر صنعتگر در حوزه صنایع‌دستی چابهار مشغول به کار هستند

0
67
کد خبر: 72793
سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار گفت: با اقداماتی که در حوزه میراث‌ فرهنگی انجام شده زمینه اشتغال پنج هزار صنعتگر در حوزه صنایع‌دستی در این شهرستان مهیا شده است.

به گزارش میار ؛ خیرالنساء امیری ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: هفته دولت بهانه‌ای برای ارائه دستاوردها، عملکرد و اقدامات مدیران به مردم است.

وی افزود: از ۴۰ اثر شناسایی شده تاریخی، فرهنگی، طبیعی و صنایع‌دستی ۲۶ اثر ثبت ملموس و ۱۶ اثر در فهرست آثار ناملموس ثبت ملی شده‌اند.

این مسوول تصریح کرد: ثبت آثار تاریخی این چنینی علاوه بر اینکه منجر به جذب گردشگر و توریسم و توسعه گردشگری فرهنگی می‌شود، شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور را در بین سایر کشورها ارتقا می‌دهد.

وی ادامه داد: با ارائه خدماتی که در سالهای اخیر در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده اولویت کارها حمایت از صنعتگران و فعالان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

امیری ادامه داد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث‌ فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی نیز در اولویت کارها قرار داشته، به‌ گونه‌ای که زمینه اشتغال برای پنج هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی و ۳۰۰ نفر در حوزه سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

وی با بیان اینکه صنعتگران و علاقه‌مندان به هنرهای صنایع‌دستی در این شهرستان در هشت رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: صدور ۱۲۰ موافقت مجوز ساخت تأسیسات گردشگری، افتتاح ۲۰ پروژه گردشگری و اقامتگاه‌های بومی با اشتغال‌زایی ۱۳۶ نفر از جمله اقدامات انجام شده در دو سال اخیر به شمار می‌رود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار گفت: قبل از انقلاب تنها ۲ اثر ثبت ملی در این شهرستان وجود داشت که به برکت انقلاب اکنون به ۲۴ مورد رسیده است، افزون بر آن ۲۶ هتل و هتل‌ آپارتمان، چهار مرکز تفریحی و گردشگری، پنج دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و ۲۰ تعاونی صنایع‌دستی از دیگر برکاتی هست که پس از انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است. گفتنی است بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی، افتتاح و بهره برداری از اقامتگاه بوم‌ گردی چیکو، کلنگ‌زنی احداث بازارچه سنتی در تالاب لیپار، غبار روبی مزار شهدا و تجلیل از کارمندان نمونه از جمله برنامه‌های در دستور کار طی هفته دولت است.
دسته بندی: اجتماعی / فرهنگی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید