شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » افتتاح ۲ کارگاه صنایع دستی در شهرستان فنوج

افتتاح ۲ کارگاه صنایع دستی در شهرستان فنوج

0
43
کد خبر: 72786
مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فنوج سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت با حضور جمعی از مسوولان ۲ کارگاه صنایع دستی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش میار ؛ یوسف رئیسی روز یکشنبه اظهار کرد: صبح امروز در چهارمین روز از هفته دولت تحت عنوان "دولت مردم؛ کارآمدی و پیشرفت عادلانه" ۲ کارگاه صنایع دستی تحت عنوان کارگاه سوزن دوزی و حصیربافی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه تشویق و ترغیب عموم هنرجویان و علاقمندان و همچنین معرفی فرصت های شغلی می تواند زمینه اشتغال را فراهم کند،افزود: تمام تلاش اداره میراث فرهنگی بر این است تا گامی موثر برای حمایت در جهت حفظ و احیاء رشته های فعال و نیمه فعال این حوزه بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی که بر اساس معیارهای ملی با رعایت هویت و اصالت باشند را وارد عرصه رقابت خواهد کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی است که در تحقق این موضوع تلاش می کنیم.

این مسوول با بیان اینکه میراث فرهنگی پیگیر امورات بیمه صنعتگران است، ادامه داد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث‌فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی نیز در اولویت کارها قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های این اداره شرکت در نمایشگاه صنایع دستی استان تهران ویژه عشایر و روستائیان در مهرماه است که سه گروہ سازودھل محلی فنوج (دوچاپی)، گروہ بانوان سوزن دوز پلی وار و چکن و گروہ حصیربافی در این نمایشگاہ شرکت خواھند کرد.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید