شنبه، 6 مرداد 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » منطقه سیستان با استفاده از ظرفیت‌ها باید به یک منطقه بزرگ تجاری تبدیل شود

منطقه سیستان با استفاده از ظرفیت‌ها باید به یک منطقه بزرگ تجاری تبدیل شود

0
64
کد خبر: 72726
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای برون رفت منطقه سیستان بایستی از همه ظرفیت‌ها به ویژه رونق تجارت با کشور همسایه بهره‌گیری شود.

به گزارش میار ؛ محمد کرمی روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل سیستان که با حضور فرمانداران این منطقه برگزار شد، اظهارکرد: منطقه سیستان با استفاده از ظرفیت‌های مرز و سایر ظرفیت‌ها باید به یک منطقه بزرگ تجاری تبدیل شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر اجازه ورود ۹۰۰ قلم کالا توسط مرزنشینان از مرز وجود دارد اما در واقعیت این امر صورت نمی‌گیرد که با پیگیری‌های جدی باید مشخص شود که اشکال کجاست و کدام یک از ادارات صمت، گمرک و بازارچه‌ها در تحقق این موضوع کوتاهی داشته‌اند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ارتباطات تجاری مردم با آن سوی مرز باید قوی شود و صمت با برگزاری نشست‌های تخصصی راهکارهای مرتبط ارائه دهد و مردم را برای ورود و مشارکت در حوزه تجارت آموزش دهد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های جایگزین در منطقه در حوزه صنعت و سایر بخش‌ها از طریق وزارتخانه‌ها پیگیری شود؛ بیان کرد: مسوولان در این حوزه باید دائما به این فکر کنند که چه طرح‌هایی را می‌توانند ارائه دهند و از طریق وزارتخانه و هلدینگ‌ها پیگیری کنند.

کرمی تصریح کرد: راه اندازی کارخانه لاستیک، کارخانه واگن سازی و کارخانه بزرگ تولید پوشاک به عنوان قطب تولید پوشاک منطقه می‌تواند در منطقه سیستان از طرح‌هایی باشد که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با تاکید بر توسعه اتاق بازرگانی و با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یک استان تجاری است، گفت: فعالیت اتاق بازرگانی تنها با تعدادی محدود از تجار قابل قبول نیست و جوانان مستعد در این حوزه باید وارد شوند و در این زمینه آموزش‌های لازم به آنها ارائه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های تجاری بین استانی نیز استفاده کنیم و جلسات مشترک اتاق‌های بازرگانی با اتاق‌های بازرگانی استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان و استان‌های همجوار برگزار شود تا ظرفیت‌های تجاری را در کنار هم به میدان بیاوریم.

وی تاکید کرد: همایش بزرگ سرمایه‌گذاری با دعوت از سرمایه‌داران سیستان و بلوچستان که در خارج از استان و کشور سرمایه‌گذاری دارند باید برگزار و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری تشریح شود.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید