چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان توسط بنیاد مسکن

ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان توسط بنیاد مسکن

0
46
کد خبر: 72713
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت است که از این تعداد ۲۱ هزار واحد روستایی و تعداد ۳۹۴۷ واحد در شهرهای استان در حال ساخت است .

به گزارش میار ؛ بیک مداح افزود: علاوه بر این تعداد واحد ، ۱۴۰۵ قطعه واگذاری زمین به صورت انفرادی به متقاضیان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: شاخص ترین پروژه های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد در استان در شهرستان زاهدان با ۹۳۹ واحد ، سراوان با ۱۲۴۳ واحد ، مهرستان با ۴۸۸ واحد ، کنارک ۴۵۰ واحد و سیب و سوران با تعداد ۴۱۱ واحد است که به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال پیگیری و ساخت است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در شهرهایی از استان که پروژه ها در حال خاتمه است و یا پروژه ندارد هم بنیاد مسکن در حال برنامه ریزی برای ایجاد پروژه های جدید است.

بیک مداح ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۵ خانوار روستایی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی به بانک های عامل معرفی شده اند که تعداد ۱۷ هزار و ۴۳۴ متقاضی موفق به عقد قرارداد و شروع به ساخت واحد مسکونی شده اند که از این تعداد ۸ هزارو ۱۸۵ واحد مسکن روستایی خاتمه یافته و مابقی در حال ساخت و تکمیل است و پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت : در مراحل تکمیل پروژه های مسکن ، آورده متقاضی و همکاری بانک های عامل می تواند شتاب بخش تکمیل و تحویل این واحدها باشد .

بیک مداح گفت: برای ساخت واحدها در سطح استان تلاش شده تا موضوعات فرهنگ بومی مردم در کنار کیفیت و استاندارد لحاظ شود که می توان مصادق آن را واحد های ویلایی ساخته شده در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان مشاهده کرد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید