جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » بهره‌مندی ۲۰۶ هزار نفر در شهرستان خاش از آب آشامیدنی پایدار

بهره‌مندی ۲۰۶ هزار نفر در شهرستان خاش از آب آشامیدنی پایدار

0
43
کد خبر: 72698
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با تکمیل طرح انتقال آب از کارواندر به شهر و روستاهای بخش مرکزی خاش که اکنون در حال اجراست، ۲۰۶ هزار نفر در افق طرح از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش میار ؛ علیرضا قاسمی روز پنجشنبه در جریان بررسی و بازدید از طرح‌های آبرسانی به شهر و روستاهای خاش که با حضور فرماندار انجام شد اظهارکرد: طرح انتقال آب از کارواندر به شهر و روستاهای بخش مرکزی خاش، از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه و همچنین تسهیلات ماده ۵۶ با مشارکت بانک مسکن در حال اجرا است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح تاکنون، نزدیک به ۱۰ کیلومتر عملیات حفاری کانال، جوشکاری و لوله‌گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۷۲ کیلومتر لوله‌گذاری، ساخت سه باب ایستگاه پمپاژ، ۲۱ هزار مترمکعب مخزن ذخیره و ۸۵ کیلومتر خط انتقال برق برای اجرای طرح پیش‌بینی شده است.

وی جمعیت بهره‌مند را ۲۰۶ هزار نفر در افق طرح اعلام کرد و گفت: طرح انتقال آب از کارواندر به خاش، یکی از مهمترین طرح‌های آبرسانی وزارت نیرو در استان است.

قاسمی با اشاره به مشکلات ساکنان مسکن مهر شهر خاش، اظهار کرد: برای رفع کاستی‌های به وجود آمده در بخش مسکن مهر شهر خاش مقرر شد با ساخت ایستگاه پمپاژ موقت موضوع مرتفع شود.

وی افزود: همچنین اجرای خطوط انتقال آب به روستاهای بخش مرکزی شهر خاش در قالب طرح جهاد آبرسانی مورد تأکید قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در این طرح تاکنون ۷۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال اصلی و فرعی انجام شده است.

وی بیان کرد: بازبینی و مهندسی مجدد تاسیسات پمپاژ و انتقال آب از دشت کلچات به شهر و روستاهای خاش با تعویض و ارتقای پمپ‌های درون چاهی، برای رفع کمبود آب آشامیدنی در سطح شهر و روستاهای بخش مرکزی نیز در دستور کار قرار دارد که در همین راستا تاکنون چند دستگاه پمپ جدید خریداری و در مرحله نصب قرار دارد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید