سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » جشنواره «شهر پاک، شهروند مسئول» چابهار، نیامده پر حاشیه شد

جشنواره «شهر پاک، شهروند مسئول» چابهار، نیامده پر حاشیه شد

0
357
کد خبر: 72687

جشنواره «شهر پاک، شهروند مسئول» چابهار که برای مرتبه اول سال گذشته برگزار شده بود، برای دومین بار امسال قرار بود اواسط مرداد جاری برگزار شود که تاکنون خبری از برگزاری اش نشده است.

به گزارش میار، سال گذشته بود که سازمان پسماند کنارک و چابهار ایده ای خلاقانه را اجرایی و برای خود یک جشنواره فیلم کوتاه برنامه ریزی کرد که به دلیل شلوغی های 1401 آنچنان دیده نشد و کسی خبری از آن در جایی نیز ندید.

حالا امسال برای بار دوم قرار بود این جشنواره که امید جوانان هنرمند و فیلمساز جنوب استان به آن زیاد است، برگزار شود اما از گوشه و کنار خبرهایی می رسد که جامعه هنری بلوچستان را نگران کرده است.

تأخیر در برگزاری جشنواره

اینطور که به نظر می رسد با دلایلی نامعلوم بر عوام، برگزاری این جشنواره به تعویق افتاده است و مسئولان برگزاری این جشنواره عنوان کرده اند که علت این تأخیر، درخواست هنرمندان استانی برای دیرتر برگزار کردن جشنواره به دلیل تلاش خودشان برای ساخت آثارشان است که هنوز آماده ارائه به جشنواره نشده است.

البته این درخواست هنرمندان استانی مشخص نیست دقیقاً توسط کدام شان عنوان شده است اما بررسی ها نشان می دهد در واقع مسئولان این جشنواره تنها تعداد کمتر از 10 اثر از هنرمندان جنوب استان سیستان و بلوچستان دریافت کرده اند و احتمالاً با توجه به بیشتر بودن تعداد جوایز، می خواهند برگزاری جشنواره را به تعویق بیندازند تا فیلم های بیشتری برای برگزاری جشنواره و داوری داشته باشند در حالیکه می‌توانند به جای این کار مبلغ جوایز را افزایش دهند.

شنیده شده است یکی از مسئولان جشنواره گفته است، «هنرمندانی هستند که می خواهند فیلم هایشان را به ما تحویل بدهند اما می گویند فرصت اعلام شده برای تحویل فیلم ها کم بوده و ما نتوانستیم آثارمان را آماده کنیم» حالا جای سوال است که چطور تعدادی هنرمند توانسته اند آثار خود را به موقع ارائه بدهند اما دیگر هنرمندان همچنان در حال دست دست کردن هستند.

و سوال اساسی اینکه آیا عدالت است که تعدادی هنرمند فیلم هایشان را با عجله و در موعد مقرر به جشنواره تحویل بدهند و برای بقیه اصطلاحاً پپسی باز کنید و بگویید که جشنواره را عقب می اندازیم تا شما فیلم هایتان را برسانید و جالب تر اینکه شنیده ایم این هنرمندانی که خواسته اند تاریخ برگزاری جشنواره عقب بیفتد، در واقع هنوز ایده و سوژه ای هم برای فیلم شان ندارند! آیا واقعاً این رسم برگزاری جشنواره است؟

هر جشنواره ای طبق برنامه ریزی از قبل کلید زده و اطلاع رسانی مناسب برای آن انجام می شود و در ادامه طبق همان برنامه نیز سر موعد مشخص فیلم ها یا آثار مورد نظر دریافت می شوند و جشنواره نیز به خوبی برگزار می شود، از دوستان سازمان پسماند کنارک و چابهار نیز خواستاریم که در این باره شفاف سازی کنند و لااقل اساسی ترین شعار نظام جمهوری اسلامی ایران، یعنی برقراری عدالت، آن را سر لوحه کار خود قرار بدهند.

در ضمن! تاریخ دقیق برگزاری جشنواره را نیز اعلام کنید تا هنرمندان نیز از سردرگمی در بیایند، اجازه ندهید این تنها دریچه ایجاد شده امید برای هنرمندان جنوب استان به این شکل بسته شود.

دسته بندی: شهری / فرهنگی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید