شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » گذرگاه مرزی ریمدان آماده استقبال از زائران پاکستانی می‌باشد

گذرگاه مرزی ریمدان آماده استقبال از زائران پاکستانی می‌باشد

0
61
کد خبر: 72680
سرپرست فرمانداری دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر در چند ماه اخیر از مرز ریمدان تردد کردند گفت: رفع مشکلات زیر ساختی در این مرز برای استقبال از زائران پاکستانی عازم کربلای معلی با سرعت بالایی در حال انجام است.

به گزارش میار ؛ محمدعلی رافت روز دوشنبه اظهارکرد: در ایام محرم و اربعین حسینی میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا جهت زیارت حرم اهل‌بیت (ع) و شرکت در مراسم معنوی اربعین به کشور عراق سفر می‌کنند که در این‌ بین سهم کشورهای مسلمان منطقه در این گردهمایی میلیونی بیش از دیگر نقاط جهان است.

وی بیان کرد: اقشار مختلف مردم ایران که جهت شرکت در این مراسم معنوی به کشور عراق سفر می‌کنند در بدو ورود مورد پذیرایی مردم عراق قرار می‌گیرند و به بهترین شکل ممکن به علت اینکه زوار حرم اهل‌بیت (ع) هستند مورد احترام قرار می‌گیرند.

سرپرست فرمانداری دشتیاری ادامه داد: شیعیان پاکستانی نیز برای سفر به کشور عراق و شرکت در این مراسم بزرگ ابتدا از گذرگاه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان وارد ایران می‌شوند که در همان ورودی مرز توسط مردم سیستان و بلوچستان مورد استقبال و پذیرایی قرار می‌گیرند.

وی افزود: گذرگاه مرزی ریمدان که به‌تازگی فعالیت خود را شروع کرده دچار مشکلات زیرساختی است و با توجه‌ به اینکه سال گذشته حدود ۱۳ هزار زائر از این مرز تردد کرده‌اند و حجم ورود زوار از این مرز قابل توجه هست که این مساله پذیرش و استقبال از زوار پاکستانی توسط گروه‌ها و موکب‌های مردمی دچار مشکل کرده است.

رافت تصریح کرد: نبود لوله‌کشی آب در این گذرگاه مرزی از جمله مهمترین مشکلات زیرساختی مرز ریمدان است که تا کنون نیازهای آبی آن به‌ صورت سقایی و با تانکر آب رفع می‌شده است.

وی بیان کرد: از سال گذشته نیز رفع مشکلات حوزه زیرساختی این گذرگاه تازه تاسیس با سرعت بالایی در حال انجام است تا با شروع برنامه بزرگ پیاده روی اربعین زائرین پاکستانی بتوانند با سرعت بیشتر و مشکلات کمتر وارد کشور شوند.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید