شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » اختصاص ۲ ردیف اعتباری برای ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان

اختصاص ۲ ردیف اعتباری برای ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان

0
58
کد خبر: 72669
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت:اختصاص ۲ ردیف اعتباری برای ساخت مدرسه در این استان یکی از برنامه‌های اجرایی مثبت دولت سیزدهم به این منطقه بوده که خود نوید روزهای متفاوتی در مدرسه سازی در این مناطق است.

به گزارش میار ؛ حسین بروشکی روز یکشنبه اظهار کرد:از ساخت بیش از سه هزار کلاس درس در ۲ سال اخیر از محل اعتبارات دولتی، مشارکتی و آورده خیران و موسسات و مجموعه‌های خیریه در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون ۵۱۳ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۳۱ کلاس درس در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است، افزود: نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کم برخوردار در تامین فضاهای آموزشی جای قدردانی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی مشارکت و آورده خیران در توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی و تحقق موضوع مدرسه سازی و مدرسه یاری در ۲ سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان مشارکت خیران در زمینه مدرسه سازی و مدرسه یاری به ۳۵۰ میلیارد تومان در استان رسیده است.

وی اظهارکرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی، تحول بزرگی در ارتقای سرانه ورزشی مدارس رخ داد به طوریکه در مرحله اول از افتتاح طرح شهید سلیمانی ۳۱ طرح ورزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید و در مرحله دوم نیز ۴۹ پروژه شامل ۱۰ سالن سقف بلند، ۱۰ کلاس تربیت بدنی، ۹ زمین ساحلی و ۱۰ زمین چمن در مدارس استان افتتاح شد و هم اکنون ۵۴ فضای ورزشی دیگر نیز در حال ساخت است.

بروشکی از افزایش ۳۵ درصدی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای سیستان و بلوچستان با اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: با توجه به رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی و پراکندگی نامتعارف جمعیت به دنبال ارتقای سرانه فضای ورزشی در مدارس استان هستیم.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید