پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » افتتاح نخستین خانه محیط زیست روستایی در سواحل مَکُران

افتتاح نخستین خانه محیط زیست روستایی در سواحل مَکُران

0
64
کد خبر: 72663
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار گفت: نخستین خانه محیط زیست در حوزه گردشگری سواحل مَکُران در ساختمان اداری این اداره در چابهار راه اندازی شد.

به گزارش میار ؛ خیرالنساء امیری روز شنبه اظهار کرد: با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری مردم در حفظ محیط زیست در پی تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره محیط زیست چابهار نخستین خانه محیط زیست، در حوزه گردشگری سواحل مَکُران در محل ساختمان اداری میراث فرهنگی راه اندازی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه توسعه گردشگری همواره یکی از مسائل اثرگذار برای محیط زیست بوده است و گردشگری و محیط زیست رابطه‌ای متقابل و وابستگی بسیاری به یکدیگر دارند و طبیعت گردی بخش مهمی از صنعت گردشگری را شامل می‌شود و انگیزه سفری بسیاری از گردشگران بازدید از این مناظر طبیعی است بنابراین نوع برخورد افراد و به خصوص گردشگران با محیط زیست بسیار اهمیت دارد.

این مسوول تصریح کرد: تحقق توسعه گردشگری نیازمند آگاهی بخشی، اطلاع رسانی دقیق و آموزش به گردشگران و سایر دوستداران و علاقمندان به سیر، سیاحت و طبیعت گردی است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار ادامه داد: در این راستا میراث فرهنگی تلاش دارد در بوم گردی‌های روستاها و مناطق نمونه گردشگری خانه‌های محیط زیست را راه‌اندازی کند چرا که معتقدیم خانه‌های محیط زیست بهترین راهکار برای مردمی سازی حفظ محیط زیست هستند.

او تاکید کرد: خانه های محیط زیست کمک می‌کنند آحاد مختلف مردم در این خانه‌ها حضور یابند و برنامه‌های آموزشی را به صورت عمومی و تخصصی فرا گیرند.

امیری اظهار کرد: برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی در خانه محیط زیست، اطلاع رسانی و نشر مطالب به مخاطبان در امور زیست محیطی، فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی جوامع محلی با هدف پایداری محیط زیست برای نسل‌های آینده از اهداف راه اندازی این خانه‌ها است.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید