دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » اتصال ۴ هزار پایانه فروشگاهی در سیستان و بلوچستان به سامانه کالابرگ الکترونیکی

اتصال ۴ هزار پایانه فروشگاهی در سیستان و بلوچستان به سامانه کالابرگ الکترونیکی

0
54
کد خبر: 72639
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون بیش از چهار هزار پایانه فروشگاهی خرد و زنجیره‌ای در این استان به شبکه ملی اعتبار متصل و به شهروندان در طرح کالابرگ الکترونیکی خدمات می‌دهند.

به گزارش میار ؛ خلیل احمد سلامی روز دوشنبه در بازدید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای زاهدان و نظارت میدانی بر نحوه خدمت رسانی به مردم در طرح کالابرگ الکترونیکی، افزود: در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی که از دهم مرداد ماه در سراسر کشور اجرایی شد، تمامی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم به همراه خانوارهای زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شدند.

وی اظهار کرد: در این طرح ملی، یارانه افراد به شرط استفاده ۵۰ درصدی معادل ۲۰۰ هزار تومانی از کالابرگ الکترونیک حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان به‌صورت اعتباری افزایش یافته و در صورت افزایش احتمالی قیمت تورّمی اقلام سبد، این مبلغ نیز دوباره افزایش خواهد یافت به‌طوریکه پرداختی خانوار تا پایان سال ثابت بماند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه در مراحل قبلی طرح کالابرگ حدود ۵۷ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کرده‌اند، ادامه داد: اکنون این طرح شامل دهک‌های اول تا سوم است که در آینده برای دهک‌های بعدی نیز اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی برای خرید کالابرگ است و اگر فردی افزایش ١٢٠ هزار تومان اعتبار را در ماه خرید نکند، این مبلغ برای ماه بعد ذخیره نمی‌شود و تنها باقی‌مانده یارانه ۴۰۰ هزار تومانی در موعد مقرر واریز یارانه، قابل برداشت است.

سلامی گفت: همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از باقی‌مانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

وی ادامه داد: مردم همچنین از طریق برنامه کاربردی «شما» و با انتخاب موقعیت مکانی، می‌توانند به نزدیک‌ترین فروشگاه مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید