شنبه، 6 مرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » پیام مردمی به استاندار مردمی؛ سوختبران سیل زده پیرکور را دریابید+ تصاویر

پیام مردمی به استاندار مردمی؛ سوختبران سیل زده پیرکور را دریابید+ تصاویر

1
490
کد خبر: 72580

سلمان حاجی محمدزاده| مردم سیستان و بلوچستان در پیامی از مسئولان استانی خواستند تا سیل زدگان پیرکور که از تعداد قربانیان آن آمار دقیقی در دست نیست، کمک شوند نه اینکه به دلایلی نامشخص به حال خود رها شوند.

به گزارش میار، چند روزی است فیلم های سیلاب پیرکور که مشخص نیست چه آمار قربانی بر جای گذاشته است در گروه های مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، انتظارها بر این بود که افراد سیل زده این منطقه مرزی که بیشتر سوختبر هستند مورد توجه قرار بگیرند اما مشخص نیست به چه دلایلی تا به الان از سوی دولت مورد توجه نبوده اند.

در دیگر سو کمک های مردمی نیز به دلیل عدم اطلاع رسانی رسانه ای هیچ انجام نشده است اگرچه انتظار می رفت انجام بشود اما باید گفت منطقه پیرکور مرزی است و صعب العبور که به واسطه همین موضوع سوختبران از این محل اقدام به سوختبری می کنند و این موضوع نیز عملاً کمک های مردمی را غیر ممکن می کند.

یک پیام مردمی و هزاران درد

«شاهمراد از خاش نوشته است: ای مسئولان سیستان و بلوچستان! سوختبران مظلوم سیل زده پیرکور را تنها نگذارید.

بسیاری از مردم سوختبران را مقصر اصلی سیل زدگی میدانند که چرا حین بارندگی به مرز میروند، بسیاری از سوختبران بخاطر ترافیک سنگین در گذرهای کوهستانی مرز ، حدود ۱۰روز یا بیشتر پشت ترافیک میمانند  نه میتوانند جلو بروند نه برگردن به عقب...

این بار بخاطر ترافیک سنگین ، سوختبران محروم گرفتار بارش شدید باران و سیلاب شدند  حدود ۱۰۰ها ماشین سوختبران طعمه  سیلاب شد با خود برده ، بسیاری داخل سیلاب غرق شدن و تاکنون مردم دنبال جنازه های مفقود شده میگردنند و هر روز چند جنازه رو داخل بوته‌ ها یا روی صخره ها یا در گل پیدا میکنند....

اما کسی نبود فریاد مظلومیت سوختبران را بشنود بجای همدردی نیش وکنایه وطعنه میزنند.

غافل از اینکه همین سوختبران در سیلاب سال ۹۸ جنوب استان و دشتیاری  ماشین های خود را برای خدمت رسانی به سیل زدگان گذاشتند .

همین سوختبران هزاران نفر را هر چند شغل کاذبی هست صاحب شغل کردند .

در رودخانه مرزی منطقه پیرکور صدها ماشین بر اثر سیلاب غرق و از بین رفت  و چندین نفر غرق  و کشته شد نه کمک های مردمی نه  دولتی نه چاره ای برای بازگشایی مسیرها شد و نه رساندن آذوقه ای و نه پوشش خبری رسانه ای نه احساس همدردی با خانواده های عزا دار است...

ازمسئولین ومقامات عالی درخواست کمک و امداد  رسانی برای سوختبران محروم داریم نیاز است وجدان های بیداری جهت همدردی با انها بازگشایی مسیر ها و امداد رسانی به آنها است.»

پیام مردمی دیگر

رئیسی از سراوان نوشته است: «مسئولان کشوری! ما را به شما امید است مسئولان استانی ما برایشان ماجرای سیل زدگان چند سوختکش زیاد اهمیتی ندارد چرا که آنها را به چشم قاچاقچی می بینند و تصورشان این است که نباید به قاچاقچی ها کمک کنند.»

در ادامه مطلب تصاویری از این حادثه را می بینید و ما نیز از مسئولان تقاضا داریم برای این مشکل کاری اساسی بکنند این استان به گفته تمامی نمایندگان مردمی خانه ملت زیرساخت های آنچنانی ندارد و مهمترین زیرساخت برای زندگی که اشتغال است را نیز تا به الان نداشته است امیدواریم روزی کاری اساسی برای مردمان محروم از امکانات این استان انجام شود.

دسته بندی: اجتماعی / اسلاید
تبلیغ

نظرات

User Avatar
  • محمدبهرامی بلوچ
  • در تاریخ : 9 مرداد 1402 12:43
بر حسب ناچاری ونبود شغل وکار وکارخانه اجبارا شغل کاذب سوختبری را که فقط بتوانند زنده بمانند نه زندگی کنند انتخاب کرده اند
  • 0

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید