پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » رفع تصرف بیش از ۴۵۶ هزار مترمربع از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان

رفع تصرف بیش از ۴۵۶ هزار مترمربع از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان

0
40
کد خبر: 72521
معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۴۵۶ هزار و ۹۷۰ متر مربع از اراضی دولتی در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره‌کل از ابتدای سالجاری تاکنون به ارزش بیش از ۶۲۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش میار ؛ حسینعلی کریمی روز دوشنبه اظهار کرد: با تلاش نیروهای یگان های حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و با انجام هماهنگی‌های قضایی و انتظامی طی ۲۰ ماموریت در شهرهای مختلف استان این اراضی از تصرف اشخاص سودجو خارج و به وضع سابق بازگشت.

وی ادامه داد: بیشترین رفع تصرفات انجام شده سالجاری به ترتیب به شهرستان های زاهدان و سراوان اختصاص دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با هشدار جدی در خصوص هرگونه تعرض و دست‌اندازی به اموال و اراضی دولتی بیان کرد: رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های این اداره کل قرار دارد و به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: شهروندان گرامی استان پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام بگیرند، چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.

کریمی به متعرضان به حقوق عمومی جامعه از جمله انفال توصیه کرد: قبل از انجام اقدامات غیرقانونی و ارتکاب جرم به عواقب آن بیاندیشند تا از تبعات تضییع حقوق بیت المال مصون بمانند در غیر اینصورت بدون اغماض و مماشات با آنان برخورد می‌شود.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید