دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » برخورد قاطع با پنج دفتر مشاور املاک در شهر زاهدان

برخورد قاطع با پنج دفتر مشاور املاک در شهر زاهدان

0
35
کد خبر: 72424
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان از برخورد قاطع با متخلفان حوزه املاک و مستغلات خبر داد و گفت: در بازرسی امشب از بنگاه دفتر مشاور املاک سطح شهر زاهدان سه واحد پلمب و ۲ واحد اخطار گرفتند.

به گزارش میار ؛ عطاء اله اکبری پنجشنبه شب در بازدید گشت نظارت بر فعالیت‌ مشاوران معاملات املاک در استان که با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و اتحادیه املاک و همچنین با حضور دادیار حقوق عامه دادسرای انجام شد، اظهار داشت: در راستای نظارت بر اجرای مصوبه شورایعالی مسکن مبنی بر ساماندهی مشاورین املاک و بنگاه های فاقد مجوز از اول تیرماه جاری بازدیدهای میدانی و مستمر با حضور نمایندگان این اداره کل و همچنین دستگاه های نظارتی و اجرایی از مشاورین املاک در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این بازدید های میدانی فعالیت مشاورین املاک مورد رصد قرار گرفته و با افراد متخلف برخورد های قانونی صورت می گیرد.

مدیر کل راه و شهرساز استان تصریح کرد: در بازدید سرزده بازرسان ویژه، عملکرد برخی مشاورین املاک در شهرستان زاهدان مورد بررسی قرار گرفت که ماحصل آن سه واحد بنگاه معاملات ملکی با احراز تخلف از جمله نداشتن پروانه کسب، عدم درج قیمت و نرخ نامه مصوب پلمب شدند.

وی گفت: همچنین در بازدید امشب یکی از بنگاه های مشاور املاک در زاهدان که کلیه ضوابط را رعایت کرده بود مورد تشویق قرار گرفت تا الگویی برای دیگر فعالان این عرصه باشد.

اکبری تاکید کرد: در مجموع از اول تیرماه تاکنون از حدود ۶۰ بنگاه املاک در سطح شهر زاهدان بازدید شده است که این بازرسی ها منجر به پلمپ ۹ واحد مشاوره املاک و معرفی ۱۷ واحد به تعزیرات حکومتی شده است.

وی تصریح کرد: در کنار آماده بهره برداری شدن واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اجرای طرح ساماندهی بنگاههای املاک می تواند گامی موثر در جهت کاهش قیمت های مسکن و کنترل بی رویه اجاره بها باشد.

وی خاطر نشان کرد: این اداره کل اقدامات جهادی در حوزه مسکن را مطابق مصوبات شورای مسکن استان، مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن و ابلاغیه رئیس جمهور در راستای ساماندهی املاک در دستور کار قرار داده است به‌طوری که با همین اقدامات مهم شاهد کنترل و ریزش قیمت‌ها هستیم.
دسته بندی: قضایی و حقوقی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید