سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ساخت بیش از سه هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان

ساخت بیش از سه هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان

0
36
کد خبر: 72414
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از ساخت بیش از سه هزار کلاس درس طی ۲ سال اخیر از محل اعتبارات دولتی، مشارکتی و آورده خیران و موسسات و مجموعه های خیریه در این استان خبر داد

به گزارش میار ؛ حسن بروشکی در تشریح دستاوردهای ۲ ساله آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت مردمی تاکنون اظهارکرد: اختصاص ۲ ردیف اعتباری برای ساخت مدرسه در استان یکی از برنامه‌های اجرایی مثبت دولت به این منطقه بوده که خود نوید روزهای متفاوتی در مدرسه سازی در این مناطق است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۱۳ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۳۱ کلاس درس در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است،افزود: نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کم برخوردار در تامین فضاهای آموزشی جای قدردانی دارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی مشارکت و آورده خیران در توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی و تحقق موضوع مدرسه سازی و مدرسه یاری طی ۲ سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان مشارکت خیران در زمینه مدرسه سازی و مدرسه یاری به ۳۵۰ میلیارد تومان در استان رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت رفع مشکل معلم در سیستان و بلوچستان بیان کرد: ابتدای دولت مردمی تاکنون اظهارکرد: با توجه به رشد فزآینده جمعیت دانش آموزان در این استان یکی دیگر از مسائل مهم آموزش و پرورش بود که موجب می‌شود همواره با موضوع کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی روبه‌رو باشیم بنابراین تمام امکانات برای تامین نیروی انسانی و فضای آموزشی استاندارد به کار گرفته شده است.

بروشکی ادامه داد: جذب و بکارگیری ۲ هزار و ۷۰ نفر نیروی طرح خرید خدمات آموزشی در سال ۱۴۰۱ و پذیرش و جذب چهار هزار و ۵۴۷ نفر نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از مهمترین اقدامات این مدت بوده است.

وی افزود: همچنین پذیرش و جذب چهار هزار و ۴۴۵ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان در سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ در راستای تامین نیروی انسانی و برطرف کردن کمبود نیروی آموزشی بوده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید