دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » معرفی ۱۵ مشاور املاک متخلف در زاهدان به تعزیرات حکومتی

معرفی ۱۵ مشاور املاک متخلف در زاهدان به تعزیرات حکومتی

0
31
کد خبر: 72403
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ساماندهی مشاوران املاک، از ۶ تیرماه جاری تاکنون ۲ مشاور املاک متخلف در شهر زاهدان پلمب و ۱۵ واحد مشاور املاک دیگر به تعزیزات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش میار ؛ ابوالفضل مهدیار روز سه شنبه از عزم اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برای ساماندهی مشاوران املاک متخلف خبر داد و اظهارکرد: در این مدت ۵۰ بنگاه املاک در زاهدان توسط تیم مشترک این اداره کل، اماکن و تعزیرات حکومتی مورد بازدید قرار گرفتند که ۱۵ بنگاه متخلف بعد از شناسایی به تعزیزات حکومتی معرفی و ۲ بنگاه نیز پلمب شدند.

وی افزود: این بنگاه‌های معاملات املاک که تعزیر یا پلمب شدند یا بدون مجوز بودند یا تخلف در میزان اخذ رقم کمیسیون معاملات ملکی داشتند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در طرح برخورد با مشاوران املاک متخلف با ۶ مورد تخلف مشاوران برخورد می شود که نداشتن پروانه کسب و نداشتن برگه رسمی قولنامه و همچنین گرفتن مبلغ بیشتر از درصد قانونی کمیسیون از جمله این تخلفات محسوب می شود.

وی تاکید کرد: دریافت کد رهگیری بدون پرداخت هزینه اضافی در قبال آن، دریافت حق کمیسیون طبق تعرفه ابلاغی و صدور رسید پرداخت حق کمیسیون از دیگر مواردی است که باید مراجعه کنندگان به مشاوران املاک مد نظر داشته باشند.

مهدیار خاطر نشان کرد: این اداره کل اقدامات جهادی در حوزه مسکن را مطابق مصوبات شورای مسکن استان، مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن و ابلاغیه رئیس جمهور در راستای ساماندهی املاک در دستور کار قرار داده بطوریکه با همین اقدامات مهم شاهد کنترل و ریزش قیمت‌ها هستیم.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید